بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

۵۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

لاغر کردن با خام گیاهخواری یک برنامه ویژه برای افراد چاق

يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

لاغر کردن با خام گیاهخواری یک شیوه بسیار ساده و کامل برای کم کردن اضافه وزن و باری است که با بدخوری برای خودمان بوجود آورده‌ایم، ساده‌ترین شکلی که شاید بتوان به آن مراجعه کرد، چون در غیر این صورت شما در سایت‌ها یا زیرنویس برنامه‎های تلویزیونی مدام در حال جستجوی داروی لاغری یا عمل‌های لاغری هستید. نکته جالب این است که در تبلیغات قرص‌های لاغری، شرکت‌های سازنده تاکید دارند اینگونه قرص‌ها گیاهی هستند! اما آیا همه گیاهی‌اند؟ بعد از این همه سال مشاهده نزدیک پروسه‌های گیاهی، تاکنون ندیده‌ایم که بشود 10 روزه 20 کیلو وزن کم کرد (جدای رژیم‌های سنگین ورزشی که بسیار آسیب زننده هستند و فقط مخصوص قهرمانان این رشته در قبل از مسابقات وزن کشی است) به هیچ وجه دیگر نمی‌شود بدون آسیب به سرعت این قدر وزن کم کرد اما می‌شود سالم، طبیعی و با برنامه‌ریزی درست به یک وزن متناسب و ایده آل رسید. با ما در مقاله‌ی لاغر کردن با خام گیاه خواری همراه باشید.

لاغر کردن

نحوه لاغر کردن با خام گیاهخواری 

در مقاله رفع چاقی و کاهش وزن با خام گیاهخواری دریافتیم که بارهای اضافه ای در پروسه طولانی مدت بدخواری به ما اضافه شده اند و چون این چربی و بار اضافه زیر پوست ما انباشت می شود، متوجه آن نخواهیم شد تا زمانی که دیکر دکمه شلوارمان را نتوانیم ببندیم یا پیراهنمان در اولین باری که خم می شویم درز پاره کند. بعد از این که کمی سخت راه رفتیم و نفس نفس هایمان شروع شد و زانو درد گرفتیم تصمیم می گیریم لاغر کنیم و اولین توصیه که احتمالا از طرف اهالی محل یا دوستان و آشنایان است این است: کمتر بخور! چند روز کمتر می خوریم اما می بینیم نمی شود و بعد از دیدن اولین ساندویچی به داخل آن می رویم و اگر همیشه دو تا بندری می خوردیم این بار سه تا سفارش می دهیم و در کنارش سیب زمینی و نوشابه می زنیم و یک آخیش از ته دل و هر چه به قول دوستان رشته بودیم پنبه می کنیم!

نکات مهم در لاغری با خام گیاه خواری

لاغر کردن

پس از آنکه تصمیم گرفتید با خام گیاهخواری برنامه و شیوه غذایی خود را تا رسیدن به تناسب پیش ببرید باید موارد زیر را به شکلی درست درک و اجرا کنیم:

♦ نکته مهم و شاید بتوان گفت مهمترین نکته این است که به بدن اجازه دهیم از چربی انباشت شده به نسبت و زمان بندی درست برای سوخت و ساز خودش استفاده کند. بدن چربی انباشت شده را دفع نمی کند (در کل بدن چربی را دفع نمی کند مگر در بیماری های خاصی که بدن چربی را بعد از ورود به روده بدون تفکیک دفع می کند) پس باید تا وقتی که گونی برنج بر روی پشت مان پر است از آنها استفاده نمایبم. بدن قند مازاد را به صورت توده چربی انبار می کند وقتی که بدن نیازمند انرژی باشد مغز دستور به تجزیه چربی داده و چربی به قند تجزیه شده و صرف سوخت و ساز می شود. ما در مدت زمان مشخص پس می توانیم از ذخیره انبار شده خودمان برای خودمان استفاده نماییم.

منبع: آسان طب

راه حل چاقی و کاهش وزن با خام‌گیاه خواری

يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

رفع چاقی در خام گیاهخواری و در نهایت یک سوال همیشگی: مگر می‌شود؟ و جواب این است شهامتش را داری؟ به همین سادگی. اکثرا گونی‌های 20 کیلویی برنج را دیده‌ایم، فرض کنیم وزن طبیعی شما باید 60 کیلو باشد، اما مجبورتان می‌کنند که هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید 2 گونی بیست کیلویی برنج را به پشتتان ببندید و هر جایی می‌روید و هر کاری می‌کنید این گونی‌ها را به همراه خود ببرید. حال فرض کنید به کوه می‌روید، به دنبال نامه‌تان در راهروهای اداره‌ها بالا و پایین می‌روید، قرار است به مدرسه فرزندتان بروید، کارتان لوله کشی ساختمان است و مداوم باید کلی ابزار را با خود بالا و پایین ببرید و … خیلی زود خسته می‌شوید و فریاد می‌زنید که چرا باید این گونی‌های سنگین را با خود حمل کنید!؟؟ واقعا چرا؟ آیا یک فرد چاق همین گونی‌ها را به خود نبسته است؟ آنجا مجبور بودید اما در چاقی به انتخاب و اختیار خودتان، به خود گونی بسته‌اید، نمی‌خواهید این گونی‌ها را زمین بگذارید؟ بیایید با هم فکری برای گونی‌های سنگین بدنمان داشته باشیم.

خام‌گیاه خواری

چاقی و خام‌گیاه خواری

قبل از ورود به مباحث چاقی این نکته را مشخص کنیم که در این مقاله از مجله پزشکی آسان طب، موضوع چاقی فقط مربوط به بدخوری است این بدخوری می تواند شامل پرخوری یا شامل اشتباه خواری باشد و به دلایل دیگر چاقی در این مطلب کاری نداریم. بدون شک و بدون استثناء افراد چاق بدخور هستند، سر آشپزی که می داند چه غذایی درست کند هیچوقت چاق نمی شود. پس ما اگر چاقیم مسیر خوراکی بسیار اشتباهی را طی کرده ایم.

پروسه چاقی را بگذارید از زاویه بدن ببینیم: شما دائم در حال خوردن قند، شیرینی، نان، برنج، نوشابه، سرخ کردنی، مرغ، گوشت، پیتزا و … هستید دائم و به شکل مستمر دهان شما در حال بلعیدن است، در آنجا مغز که این پشتکار را می بیند به بدن اعلام می کند که احتمالا قرار است موقعیت قحطی پیش بیاید پس بهتر است هر آنچه می آید جذب کنیم. بدن با ورود اولین ذرات آرد سفید یا سیب زمین پخته (در هر شکلی) و … شروع به ترشح انسولین می کند، وقتی انسولین ترشح شد هیچ آنزیم دیگری وارد فعالیت بدنی و جذب نمی شود تا بدن بتواند انبارهای خود را پر کند و این عدم ترشح آنزیمی 4 ساعت طول می کشد!

رفع چاقی در خام‌گیاه خواری

خام‌گیاه خواری

به هر انجمن خام گیاهخواری که بروید لیست افرادی سنگین وزن و بسیار سنگین وزنی را خواهید دید که با عکس های خود دیوارهای این محل ها را پوشانده اند. یادم می آید بانویی با 140 کیلو وزن تماس گرفت و آخرین فرد چاقی که تلفنی صحبت کردیم 180 کیلو وزن داشت!!! اما آیا می شود با تغذیه طبیعی و اتخاذ شیوه درست غذایی به وزن نرمال رسید؟

منبع: آسان طب 

چگونه تغذیه نادرست باعث بروز بیماری می‌شود؟!

يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

تغذیه و بیماری رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند. این روزها تفریح ما شده غذا خوردن و البته غذا خوردن مخصوصا در کنار هم یکی از زیباترین لحظه‌های زندگی خانوادگی و فردی ما می‌باشد اما در کنار این شور و شعف آیا به این فکر کرده‌ایم که آنچه می‌خوریم حتی اگر از نظر ظاهر بهترین باشد می‌تواند برای سلامت و زیست ما خطرناک باشد؟ به رودخانه‌های جاری نگاه می‌کنیم بعد از مدتی به دلیل حمل گل و لای نیازمند لایروبی هستند، سیستم گردش خون ما هم اگر مانند همان رودخانه موادی را با خود حمل کند که مواد سالمی نباشند رسوب می‌کنند، حال این رسوب درون عروق مغزی است یا قلبی، سلول‌ها، بافت و … در هر حال باعث بیماری می‌شود. در مورد اینکه چگونه تغذیه باعث بیماری می‌شود در ادامه بحث خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

تغذیه و بیماری

نادرست بودن تغذیه و بیماری های ناشی از آن و در نهایت مرگ

همیشه از زندگی طبیعی گفتیم اما برای درک یک مطلب بسیار مهم لازم است این بار و در اینجا از مرگ طبیعی شروع کنیم! بگذارید ورود به این بخش را از سوالی ساده شروع کنیم: همه ما بالاخره رفتنی هستیم و روزانه تعداد بسیار زیادی، مسافر دیار باقی می شوند اما سوال اینجاست که چند وقت است نشنیدید کسی به واسطه یک مرگ طبیعی فوت کرده باشد؟ بیاییم تصادفات و حوادث زمینی و غیر مترقبه را لحاظ نکنیم اما باز همین سوال پیش می آید که خیلی وقت است مانند قدیم نشنیدم کسی به دلیل طبیعی در یک روال درست و کلاسیک زندگی فوت کرده باشد. روالی که به شکل کامل از تولد آغاز به جوانی، میان سالی و بعد پیری و مرگ ختم شود.

تغذیه و بیماری و نقش آن‌ها در زندگی

تغذیه و بیماری

در برسی چهار عامل سلامتی به این نکته رسیدیم که اعصاب و روان، هوا، آب و تغذیه چهار رکن مهم سلامتی هستند. ما حالمان خوب است می خوریم، خوب نیست می خوریم، کلافه ایم می خوریم، کلا در حال خوردن هستیم و گاها هم فقط می خوریم که بخوریم و در روند پرونده شرطی شدگی ها هم فهمیدیم که به شکل اتوماتیک وار فقط عادت کردیم بخوریم زیاد اهمیتی هم ندارد چه می خوریم… اما بدانیم این ما هستیم که برایمان مهم نیست اما برای بدنمان بسیار مهم است که چه می خوریم! برای تک تک سلول های ما مهم است که ما چه چیز را می خوریم و حتی فراتر از آن مهم است که چرا می خوریم…

منبع: آسان طب

فواید ماسک آبرسان پوست در رفع خشکی صورت

جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۸ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

اهمیت ماسک آبرسان مخصوصا برای پوست‌های خشک، بر هیچکس پوشیده نیست و می‌توان به سادگی آن را تهیه نموده و در منزل از این ماسک‌های پرفایده کمال استفاده را برد. ماسک آبرسان پوست در فصل‌های سرد سال دارای اهمیتی بالاتر از هر زمان دیگری بوده و باید برای هر شخصی که به زیبایی و سلامت پوست صورت خود اهمیت می‎دهد در اولویت قرار گیرد. در ادامه روش‌های ساخت ماسک‌های خانگی جهت آبرسانی به انواع پوست را آموزش داده و دلایل اهمیت آنها را بر می‌شماریم.

ماسک آبرسان

اهمیت ماسک آبرسان برای پوستهای خشک

در تمامی حالت های مختلف پوست باید جهت حفظ جوانی و شادابی آنها کوشید و چنانچه پوست ما از نوع خشک باشد باید نحوه مراقبت از آن را به شکلی ویژه مد نظر قرار دهیم. خشکی پوست بنا به هر دلیلی اعم از طبیعی یا اکتسابی باید کنترل شده و رطوبت مورد نیاز جهت حفظ حالت ارتجاعی آن، در اختیار پوست قرار گیرد. خشکی پوست در مدت زمانی کوتاه می تواند چین و چروک هایی سطحی یا عمیق را در نواحی مختلف صورت ایجاد نماید و اگر به موقع آنها را کنترل نکنیم ممکن است برای همیشه در صورت ما باقی بمانند. برای همین است که باید همواره به فکر رطوبت رسانی به پوست بوده و به طرق مختلف مانند ماسک های زیبایی خانگی و یا استفاده از انواع کرم های گیاهی، پوست خود را احیاء نمائیم.

چگونه ماسک آبرسان تهیه کنیم

ماسک آبرسان

بسیاری از مواد طبیعی و یا میوه های فصل می توانند در ماسک آبرسان ما شرکت داشته و رطوبت مورد نیاز را به پوست صورت ما برسانند. موادی مانند شیر، ماست، انواع میوه ها، روغن مغزها و… می توانند به صورت رنده یا آسیاب شده و مخلوط با مایعات طبیعی مختلف به صورت یک ماسک آبرسان قوی عمل نمایند. در این مقاله به معرفی 5 ماسک زیبایی موثر جهت آبرسانی و ویتامینه پوست خواهیم پرداخت:

  1. ماسک آبرسان پوست با خیار
  2. ماسک آبرسان پوست با ماست
  3. ماسک آبرسان پوست با سیب
  4. ماسک گوجه فرنگی جهت آبرسانی پوست
  5. ماسک شیر و عسل برای پوست های خشک
منبع: آسان طب

حرکت سطحی کارتریج در میکروپیگمنتیشن ماژیکی

جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۴ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

میکروپیگمنتیشن ماژیکی از معروف‌ترین و ماندگارترین انواع آرایش دائم در ناحیه ابروها بوده و بسیاری از خانم‌ها این شیوه از زیباسازی ابروها را تجربه کرده‌اند. برخی از افراد به تصور اینکه این تکنیک، ساده و پیش پا افتاده بوده و نیاز به دقت و رعایت اصول کلاسیک ندارد، آن را به گونه‌ای غیر تخصصی انجام می‌دهند که باعث بروز ظاهری ناخوشایند و نازیبا در ناحیه ابروها خواهد شد. در این مقاله می‌خواهیم تمامی مراحل تخصصی میکروپیگمنتیشن ماژیکی را تشریح نموده و جزئیات مهم را در این باره بیان نمائیم.

میکروپیگمنتیشن ماژیکی

بهترین روش برای میکروپیگمنتیشن ماژیکی

قبل از هر چیز باید بگوئیم که این نوع از آرایش دائم نیز باید حتما توسط پیگمنتر مجرب و با تجربه انجام شود تا شاهد آسیب ها و عوارض پوستی ناشی از شیوه غیر استاندارد این لاین آرایشی نباشیم. دستگاه مورد استفاده در این تکنیک نیز مانند تمامی موارد در آرایش دائم، باید حتما دستگاه ایمن میکروپیگمنتیشن باشد، چرا که این دستگاه دارای کارتریج های یکبار مصرف بوده و پس از هر بار استفاده برای جلوگیری از انتقال آلودگی ها، دور انداخته خواهد شد. بهترین روش برای میکروپیگمنتیشن ماژیکی ، انجام حرفه ای تزریق پیگمنت در سطحی ترین لایه پوست بوده تا پس از مدت زمانی اندک، رو به محو شدن و کم رنگ تر شدن پیش برود. بنابراین حرکت سطحی کارتریج بر روی پوست دارای بیشترین اهمیت بوده و پیگمنتر باید مدام این نکته را مد نظر قرار دهد. جهت آشنایی بیشتر با تکنیک صحیح میکروپیگمنتیشن ماژیکی ، آسان طب به شما توصیه می کند ادامه مقاله را مطالعه فرمائید.

کادر ابرو در میکروپیگمنتیشن ماژیکی

میکروپیگمنتیشن ماژیکی

کادر ابرو در تکنیک میکروپیگمنتیشن ماژیکی دارای اهمیتی بسیار بالا می باشد. در این کادر باید قرینگی میان دو ابرو حفظ شده و پخش رنگ در این نواحی باید شبیه به پخش رنگ در بدنه ابرو باشد. برخی از پیگمنترها در ناحیه کادر ابرو حالتی شبیه به خطی فرو رفته ایجاد می نمایند که رنگی عمیق تر و تیره تر از سایر نواحی ابرو خواهد داشت که این موضوع با اصول حرفه ای آرایش دائم مغایرت دارد.

منبع: آسان طب

میکروپیگمنتیشن سایه چشم و رعایت اصول آرایش دائم

دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

میکروپیگمنتیشن سایه چشم که در میان اصطلاحات آرایشی با عنوان شیدینگ چشم نیز معروف است، در صورت رعایت کلیه موارد اصولی، ایمنی و بهداشتی می‌تواند یکی از زیباترین تکنیک‌ها در میان انواع روش‌های آرایش دائم باشد. این تکنیک توسط پیگمنترهای مجرب در مراکز مجاز و مجهز انجام می شود. در این مقاله به بررسی میکروپیگمنتیشن سایه چشم خواهیم پرداخت.

میکروپیگمنتیشن سایه چشمضخیم

میکروپیگمنتیشن سایه چشم چیست؟

همانطور که گفتیم میکروپیگمنتیشن سایه چشم توسط پیگمنترهای ماهر و با تجربه انجام می شود. به این معنا که تجربه و شناخت گسترده آناتومی چشم و پوست نواحی اطراف آن در این تکنیک دارای اهمیتی ویژه بوده و درصد موفقیت نتیجه کار را تا حد قابل قبولی افزایش خواهد داد. در این تکنیک با استفاده از دستگاه ایمن میکروپیگمنتیشن که دارای کارتریج های یکبار مصرف می باشد می توان خطی بسیار نازک و ظریف بر روی خط طبیعی چشم متقاضی ایجاد نموده و با استفاده از سایه کاری جزئی و روش نقطه ای به ایجاد حالتی زیبا شبیه به سایه چشم آرایشی در پلک بالایی چشم پرداخت. پیگمنتر باید بسیار ماهرانه و با حرکت های جزئی و نامحسوس بر روی پوست حرکت کرده و از ایجاد فشاری بیش از حد بر روی پوست پرهیز نماید. برخی از افراد دوست دارند که از رنگ های فانتزی مانند سبز یا آبی در قسمت سایه کاری استفاده شود که با استفاده از رنگ های مکمل و تثبیت کننده می توان از این رنگ های فانتزی نیز در میکروپیگمنتیشن سایه چشم استفاده نمود. آسان طب از علاقمندان به این تکنیک دعوت می کند ادامه مقاله را مطالعه بفرمایند.

روش انجام میکروپیگمنتیشن سایه چشم

میکروپیگمنتیشن سایه چشم

مرحله اول: در ابتدا توسط کارتریج یک یا دو سر، یک بن مژه تخصصی در لا به لای مژه های فرد انجام شده تا روزنه های خالی در این ناحیه پوشانده شود. دلیل انجام این مرحله این است که معمولا پس از بهبود ناحیه و کاهش تورم پلک ها، شاهد نقاطی خالی و بی رنگ خواهیم بود بنابراین باید بن مژه های شخص به وسیله حرکت های نقطه ای و بسیار سطحی پوشانده شود.

منبع: آسان طب

حرکت هنرمندانه قیچی آرایشگری در کوپ بهاری موها

دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کوپ بهاری موها باید با نهایت هنرمندی انجام شود چرا که در آغاز بهار و با گذشت روزها و ماه‌های دلپذیر این فصل ملایم و معتدل، موهای افراد باید تنفس کرده و فرصتی دوباره جهت ترمیم و رشد مجدد را در اختیار داشته باشند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی بهترین مدل‌ها برای کوپ بهاری پرداخته و پیشنهادهایی جالب و جدید را برای آرایش موها در این فصل از سال ارائه دهیم.

کوپ بهاری

مراقبت از مو قبل از کوپ بهاری

در فصل بهار باید بیشترین مراقبت را از موهای خود به عمل آورید. همانطور که می دانید موها در فصل زمستان دچار خشکی و کم آبی شده و بنابراین برای احیای مجدد در فصل بهار باید به سراغ انواع روش های خانگی جهت تغذیه موهای خود بروید. بهتر است جهت خشک کردن موهای خود از سشوار صرف نظر کرده و موهای خود را پس از استحمام با جریان هوای طبیعی خشک نمائید. از طرفی می توانید به سراغ انواع ماسک مو گیاهی رفته و ریشه و ساقه موهای خود را تقویت نمائید. انواع مختلفی از سرم مو برای حالت های مختلف اعم از خشک یا چرب وجود داشته که می تواند حالت موهای شما را بهتر کند. از طرفی می توان با تغییر رنگ موها از تیره به روشن جلوه ای ملایم تر در چهره و موها به وجود آورد. شما به هر ترتیبی که شده باید وضعیت موهای خود را هماهنگ با آب و هوا و شرایط ویژه فصل بهار کنید تا بتوانید از کوپ بهاری خود بیشترین زیبایی را بهره مند شوید.

پیشنهاد آرایشگر برای کوپ بهاری

کوپ بهاری

همه ساله مدل های جدیدی جهت کوپ بهاری پیشنهاد می شود که می توان بر روی انواع مختلف مو امتحان کرده و زیبایی متفاوتی را تجربه نمود. در ادامه قصد داریم این مدل های جدید را معرفی کرده تا علاقمندان بتوانند با انتخاب های جدیدتری مواجه شده و از مدرن ترین روش ها مطلع شوند.

منبع: آسان طب

زندگی با طعم نابینایی و چشمانی خاموش

شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

چشم یکی از بخش‌های بسیار مهم بدن می‌باشد که با دقت و با استفاده از قطعات ظریف ساخته شده و شامل عنبیه، قرنیه، لنز، شبکیه و بسیاری موارد دیگر است که همه آنها نقش مهمی در ترویج بینایی مناسب بازی می‌کنند. چشمان و مغز باید هماهنگ با یکدیگر باشند تا بتوانید ببینید، آسیب دیدن هر یک از این بخش‌ها می‌تواند باعث نابینایی جزئی یا کامل یا سایر نگرانی‌های بصری شود. نابینایی به 2 بخش تقسیم می‌شود: نابینایی به صورت اکتسابی و نابینایی مادرزادی. در اختلالات بینایی و یا هر بیماری دیگر، پیشگیری بسیار بهتر از درمان است بنابراین ما ابتدا پیشگیری از نابینایی را برای شما شرح می‌دهیم سپس در صورت ابتلا به نابینایی به شرح بیماری و درمان آن می‌پردازیم. ذکر این نکته قابل توجه است که بسیاری از افراد نابینا در زمینه‌های مختلف از جمله موسیقی، هنر و حتی ورزش کارهای شگفت‌انگیزی انجام داده‌اند.

نابینایی

پیشگیری از نابینایی

ابتدا مطالب بحث شده در ادامه‌ی مقاله را به صورت خلاصه بیان می‌کنیم سپس به پیشگیری از نابینایی و شرح موارد ذیل می‌پردازیم:

  1. کاهش دید یا نابینایی ناگهانی
  2. کوری یا نابینایی در کودکان
  3. اختلالات بینایی در ام اس
  4. درمان اختلالات چشمی و نابینایی

همانطور که در مقدمه این مقاله ذکر شد در هر بیماری مخصوصا نابینایی تا جایی که می‌شود پیشگیری کنید به عنوان مثال اگر یکی از والدین نابینا هستند و یا مشکلات چشمی حاد دارند در این صورت برای بارداری باید با پزشک مشورت کنید. در ادامه به ذکر روش‌هایی جهت پیشگیری از نابینایی و بهبود بینایی می‌پردازیم:

• نقش تغذیه در تقویت چشم: مواردی مانند زردچوبه، هویج، اسفناج و کلم بروکلی در تقویت بینایی موثر می‌باشند، همچنین سعی کنید هفته‌ای 2 بار ماهی مصرف کنید، آب به اندازه کافی بنوشید، مصرف امگا3 را در تغذیه خود فراموش نکنید. از مغزیجاتی مانند بادام، گردو، پسته، فندق و … استفاده کنید.

تمرین برای استراحت چشم

نابینایی

♦ ابتدا تا 3 تا 5 ثانیه به سمت راست خود نگاه کنید سپس تا جایی که می‌توانید برای 3 تا 5 ثانیه دیگر، به سمت چپ نگاه کنید. استراحت برای چند ثانیه و تکرار کنید.

♦ چشمان خود را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و سپس در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت دهید استراحت برای چند ثانیه و چندین بار تکرار کنید. حداقل 3 ثانیه طول می‌کشد تا چشم خود را به یک دایره کامل رول کنید.

منبع: آسان طب

پاکسازی بدن توسط شیوه تغذیه خام گیاهخواری

جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۱۱ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

پاکسازی بدن را زیاد شنیده‌ایم و روش‌های مختلفی برای آن توصیه شده و ممکن است حتی تعدادی از روش‌های پاکسازی را انجام داده باشید. اما در این مقاله منظور از پاکسازی، شعورمندی بدن در روند ترمیمی خود است که فقط و فقط در شیوه خام گیاه خواری این اتفاق می‌‌افتد. دلایل این تاکید هم در مقاله‌های مرتبط بررسی خواهد شد و یا بررسی شده است، اما در اینجا نگاه اجمالی می‌اندازیم به اینکه بدن چگونه خودش را ترمیم و پاکسازی می نماید با ما همراه باشید.

پاکسازی بدن

پاکسازی بدن و هوشمندی رفتاری سیستم بدنی 

همانگونه که گفته شد در اینجا تاکید بر پاکسازی عامل بیرونی و خود فرد نیست بلکه هوشمندی رفتاری خود بدن است که هماهنگ کننده شیوه ترمیم بدنی است. در بررسی های انجام شده از روند درمانی و سلامت افراد خام گیاهخوار، شما متوجه می شوید که پس از شروع پروسه خام گیاه خواری توسط فرد روند پاکسازی و ترمیم سلولی آغاز می شود. گاها این روند بلافاصله بعد از شروع خام گیاه خواری و در برخی مواد پس از چند روز از شروع این شیوه، روند ترمیمی و پاکسازننده آغاز می شود.

اما واقعا چرا؟! جواب این سوال به اولویت بندی های حیاتی بدن باز می گردد. بدن آگاهانه بر اساس میزان حیات بخشی یا خطر تهدیدی به حیات، عمل ایمونولوژی و ترمیمی یا پاکسازی سلولی را انجام می دهد. در مورد شخص مورد نظر بدن چون مطمئن شده فرد در انجام این شیوه تغذیه طبیعی و کامل استمرار دارد، در چند جبهه عملیات خود را آغاز می کند. ابتدا در این شخص به سراغ مناطق پر خطر و ریسک حیاتی می رود که احتمالا اولویت اولش کبد چرب و اضافه وزن بوده اولویت دوم دلایل و مشکلاتی است که باعث بوجود آمدن دیابت و … می شود.

منبع: آسان طب

خام گیاه خواری و واکنش‌های معجزه آسای بدن

جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۰۶ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

خام گیاه خواری و مجموعه واکنش‌های بدن که اصطلاحا به آن‌ها واکنش‌های معجزه آسا می‌گویند یکی از مهمترین نکات برای افرادی است که تصمیم گرفته‌اند شیوه خام گیاه خواری را شروع کنند. در مقاله شستشوی فرش تن با خام گیاهخواری عنوان شد که ما در این شیوه چه عملیاتی را انجام می‌دهیم اما بهتر است کمی در رابطه با این مطلب هم بدانیم که واکنش بدن در رابطه با این شستشو چیست. در کتاب خام گیاه خواری آرشاویر آوانسیان به دفعات اشاره شده که بدن بعد از این که خام گیاه خواری را آغاز نمود واکنش‌هایی می‌دهد که این واکنش‌ها را آرشاویر به معجزه شباهت داده چرا که اگر بدانیم چه می‌شود پی خواهیم برد این معجزات چه هستند، بیاییم با هم در رابطه با این واکنش‌ها بدانیم.

گیاه خواری

اولین واکنش های بدن و خام گیاه خواری 

آسان طب با تحلیل شرطی شدگی های شروع خام گیاهخواری مطلبی کوتاه برای آگاهی عمومی درج نمود پس از درک آن شرطی شدگی ها که مربوط به خود شخص است باید بدانیم که بدن بعد از 48 ساعت از شروع خام گیاه خواری واکنش هایی را بروز می دهد. دقیقا پس از 2 روز کامل اولین واکنش های بدنی مربوط به سیستم گوارش و محفظه سر و مغزی است. به دلیل اهمیت این موضوع به تفکیک به آنها خواهیم پرداخت.

گیاه خواری

این پاکسازی خودکار سیستم گوارش معمولا به شکل موازی در روده بزرگ و همزمان در معده آغاز می شود. با توجه به مقالات تخصصی که آسان طب در رابطه با معده و کارکرد تخصصی آن به ثبت رسانده یکی از پرکارترین و پرکش و قوس ترین مراکز بدن، معده است و در سیستم کاملا اشتباه پخته خواری حجم توده ای غذاهای متنوع با کمترین درصد جویده شدن، به شکل آنی و با حجم بالا به معده وارد می شده و معده باید تمام تلاش خود را نموده که بتواند از پس این غذای ناسالم و جویده نشده بر آید و در نهایت آنچه از دستش بر می آمد را انجام می داد و توده غذایی به سمت روده حرکت می کرد. این فعالیت مداوم معده که متاسفانه با بی نظمی خوراکی ما همراه بوده، این بافت را به مرور با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

منبع: آسان طب