بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

دلایل ایجاد و روش‌های درمان درد کشاله ران

يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کشاله ران ناحیه‌ای بین ران و شکم است. در حقیقت قسمتی از بدن که در آن شکم به انتها رسیده و پاها تشکیل می‌شوند را کشاله ران می‌گویند. ناحیه کشاله ران دارای پنج عضله بوده که با یکدیگر همکاری کرده و موجب حرکت پا می‌گردند. درد کشاله ران معمولا به علت آسیب‌های ناشی از فعالیت بدنی مانند ورزش رخ می‌دهد. کشیدگی یا در رفتگی عضلات کشاله ران، یکی از شایع‌ترین آسیب‌ها در بین ورزشکاران محسوب می‌شود.

درد کشاله ران

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

لیست فواید بی نظیر گیاه عشقه

يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۵۰ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

عشقه گیاهی چند ساله و پایا است که به خانواده عشقه‌ایان تعلق دارد. بررسی‌ها حاکی از این است که عشقه بومی کشورهای جنوب آسیایی است اما امروزه در تمام کشورهای دنیا پرورش داده می‌شود. این گیاه نام‌های دیگری نیز دارد که از میان رایج‌ترین آنها می‌توان به مواردی مانند هدرا و پاپتیال اشاره کرد. ساقه‌های بالا رونده و برگ‌های قلبی شکل به عنوان اصلی‌ترین ویژگی‌های این گونه شناخته می‌شوند. با این که بیشتر مردم از این گیاه به دلایل زینتی استفاده می‌کنند، اما دانشمندان باور دارند که در آن فواید درمانی مختلفی نهفته است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از این خواص و فواید درمانی آشنا کنیم.

گیاه عشقه

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

فلج اطفال و نابودی ویروس پولیو poliovirus

يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۴۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

ریسک ابتلا به بیماری فلج اطفال، آنقدر بالاست که حرکتی جهانی برای ریشه کن کردن آن در سرتاسر جهان آغاز شده است. سالانه بیش از 20 میلیون نفر در طرح واکسیناسیون فلج اطفال در جهان فعالیت می‌کنند، کودکان زیر 5 سال، بیشترین آمار جهانی از افراد مبتلا به ویروس فلج اطفال را تشکیل می‌دهند. آسیب وارده از بیماری به کودک مبتلا تا پایان عمر، وی را همراهی خواهند کرد.

فلج اطفال

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

آنچه باید درباره هیپرلیپیدمی یا چربی خون بالا بدانید

سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

هیپرلیپیدمی یا کلسترول بالا به میزان بالای پروتئین‌های چربی در خون اشاره داشته و می‌تواند یک یا چندین پروتئین چربی را تحت تاثیر قرار دهد. اکثر افراد مبتلا به این بیماری دچار علائم خاصی نمی‌گردند اما آن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در افراد افزایش دهد. هیپرلیپیدمی از هر 3 آمریکایی 1 نفر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. عواملی نظیر ژنتیک، سیگار کشیدن، چاقی، شیوه زندگی و رژیم غذایی نامناسب می‌توانند منجر به هیپرلیپیدمی شوند. دو نوع کلسترول به نام‌های LDL و HDL وجود دارد که LDL به کلسترول بد و HDL به کلسترول خوب اشاره دارد.

هیپرلیپیدمی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

8 علامت منحصر به فرد ام اس در بیماران مختلف

سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

در این مقاله برخی از علائم بیماری ام اس را همراه با شما مرور خواهیم کرد، بیماری ام اس به دلیل اینکه سیستم عصبی را درگیر می‌کند داری علائمی غیر قابل پیش بینی بوده و جالب است بدانید علائم این بیماری در افراد مبتلا، مانند اثر انگشت منحصر به فرد است، ولی در ادامه به شایع‌ترین علائم بیماری ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس اشاره خواهیم کرد.

علائم بیماری ام اس

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

بررسی آلرژی تخم مرغ در کودکان و بزرگسالان

شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

آلرژی زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن اشتباها به یک ماده بی‌ضرر مانند پروتئین حمله کند. سیستم ایمنی آنتی بادی‌ها را برای حمله به مواد مجاز ایجاد کرده و زمانی که غذا خورده می‌شود، بدن مواد شیمیایی مانند هیستامین‌ها را برای محافظت از بدن آزاد می‌کند. آلرژی شیر، شایع ترین نوع آلرژی غذایی است و به دنبال آن آلرژی بادام زمینی و تخم مرغ قرار دارد. حدود 2 درصد از کودکان به آلرژی تخم مرغ مبتلا هستند و پروتئین‌های سفیده تخم مرغ بیشتر باعث واکنش آلرژیک نسبت به زرده‌ها می شوند، اگر چه برخی از افراد می‌توانند به هر دو حساسیت داشته باشند.

آلرژی تخم مرغ

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

آشنایی با فواید مفید روغن تخم هویج

شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۵۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

هویج گیاه دو ساله و خوراکی است که به خانواده چتریان تعلق دارد. گیاه شناسان قویاً باور دارند که آسیای میانه به عنوان زیستگاه بومی این گیاه شناخته می‌شود. همان طور که می دانید غده این گیاه خوراکی است و از آن در تهیه بسیاری از غذاهای گوناگون استفاده می‌شود. هویج دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و به همین دلیل بیشتر کارشناسان توصیه می‌کنند که از آن در وعده‌های غذایی خود استفاده کنیم. یکی از برترین محصولات این گیاه روغن تخم هویج نام دارد که از آن برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. اگر دوست دارید در مورد این روغن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه همراهی کنید.

روغن تخم هویج

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

معرفی علائم و دلایل ایجاد اگزمای لب

چهارشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

اگزمای لب که با نام درماتیت لب نیز شناخته می‌شود، باعث قرمزی، خشکی و پوسته پوسته شدن لب‌ها می‌گردد. اگزما به گروهی از بیماری‌های پوستی گفته می‌شود که موجب خارش، قرمز شدن پوست و تاول‌های دردناک می‌شود. افراد ممکن است به دلیل ژنتیک، عوامل محیطی و یا زبان زدن مداوم لب دچار اگزمای لب شوند. در این مقاله ما به علل، علائم و گزینه‌های درمان اگزمای لب خواهیم پرداخت.

اگزمای لب

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

آشنایی با فواید درمانی نمک دریای مرده

چهارشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۳۱ ق.ظ | Dr bahar | ۱ نظر

نمک‌هایی که از دریا به دست می‌آیند دارای خواص و فواید فراوانی هستند اما جالب است بدانید این نوع نمک، به طور مخصوص از دریای مرده تهیه می‌شود. دریای مرده یک دریای آب شور است که در مرز سه کشور اردن، فلسطین و اسرائیل واقع شده است. جالب است بدانید نمک موجود در این دریا بسیار زیاد است به طوری که اندازه گیری‌ها نشان می‌دهد در دریای مرده سه برابر بیشتر از اقیانوس‌ها نمک وجود دارد. به دلیل مواد معدنی خاصی که در این آب وجود دارد، نمک آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر دوست دارید در مورد ویژگی‌های درمانی نمک دریای مرده اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

نمک دریای مرده

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

هر آنچه لازم است در رابطه با واکسن پنوموکوک بدانید

دوشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۴۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

بیماری پنوموکوک توسط نوع خاصی از باکتری به نام استرپتوکوکوس پنومونیه ایجاد شده و بیشتر در کودکان شایع است اما می‌تواند در هر فردی رخ داده و موجب عوارض جدی در افراد مسن یا افراد مبتلا به بیماری مزمن شود. برای اکثر افراد واکسینه شدن در برابر بیماری پنوموکوک امری مهم و ضروری محسوب می‌شود، اما واکسن پنوموکوک نیز مانند همه واکسن‌ها می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد.

واکسن پنوموکوک

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب