بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آشنایی با فواید مفید روغن تخم هویج

شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۵۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

هویج گیاه دو ساله و خوراکی است که به خانواده چتریان تعلق دارد. گیاه شناسان قویاً باور دارند که آسیای میانه به عنوان زیستگاه بومی این گیاه شناخته می‌شود. همان طور که می دانید غده این گیاه خوراکی است و از آن در تهیه بسیاری از غذاهای گوناگون استفاده می‌شود. هویج دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و به همین دلیل بیشتر کارشناسان توصیه می‌کنند که از آن در وعده‌های غذایی خود استفاده کنیم. یکی از برترین محصولات این گیاه روغن تخم هویج نام دارد که از آن برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. اگر دوست دارید در مورد این روغن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه همراهی کنید.

روغن تخم هویج

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص روغن تخم هویج

خواص و ویژگی‌هایی موجود در این روغن دست کمی از خود هویج ندارد. تحقیقات دانشمندان بر روی این روغن نشان می‌دهد که شما با مصرف آن می‌توانید از ترکیبات بی نظیری مانند آلفا پینن، بتا پینن، گاما ترپینن، لیمونن، کامفن، سابینن، میرسن، beta bisabolene، کاروتول و استات گرانیل بهره ببرید. اما بدون شک مهم‌ترین چیزی که در روغن تخم هویج وجود دارد، ویتامین A و انواع کاروتن‌ها می‌باشد. وجود همین آنتی اکسیدان‌های قدرتمند است که باعث می‌شود مصرف این روغن در درمان بسیاری از بیماری‌ها تأثیر مستقیم داشته باشد.

سم زدایی بدن

روغن تخم هویج

استفاده از این روغن می‌تواند مانند اندام‌هایی مانند کلیه و کبد به سم زدایی خون، بافت‌ها، عضلات و اندام‌های داخلی کمک کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روغن قادر است سطح ادرار را افزایش بدهد. ادرار علاوه بر این که آب اضافی بدن را تخلیه می‌کند، در خود حجم بالایی از سموم خطرناک مانند اسید اوریک را دارد. این بدان معنی است که افزایش ادرار می‌تواند به تقویت کلیه و کبد منجر شود. علاوه بر این، آنتی اکسیدان‌های هویج آسیب‌های وارد شده به سلول‌های کبد و کلیه را به حداقل کاهش می‌دهند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی