بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

11 علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی

چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۳۶ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

درد در نواحی مختلف بدن همیشه موضوع آزار دهنده‌ای به شمار می‌رود، خصوصا اگر در لذت بخش‌ترین لحظلات زندگی انسان رخ دهد. درد در ناحیه زیر شکم به هنگام رابطه جنسی و یا بعد از آن یکی از دغدغه‌های اساسی زنان محسوب شده و به طور کلی حدود 20 تا 22 درصد آن‌ها با این مسئله درگیر هستند. اگر درد به صورت لحظه‌ای باشد و گاهی رخ دهد، نگران کننده نیست اما اگر این درد بعد از هر دفعه نزدیکی به سراغتان بیاید، باید به پزشک مراجعه نمایید. در این مقاله قصد داریم علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی را مورد بررسی قرار دهیم.

علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

با اهمیت ندادن به فکر دیگران آرامش را به خود هدیه دهید

چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۲۶ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

همه انسان‌ها به طور طبیعی تمایل دارند که توسط اطرافیان خود دوست داشته شوند، اما این همیشه و در همه موارد امکان پذیر نیست. اهمیت دادن بیش از حد به فکر مردم زندگی را برای فرد دشوار می‌کند، زیرا انسان تنها یک بار به دنیا می‌آید و یک بار زندگی می‌کند، پس نباید این فرصت کوتاه را با اهمیت دادن به فکر دیگران و اینکه آن‌ها در مورد ما چه فکری می‌کنند، از دست داد. هر انسانی برای خود ارزش‌ها، باورها و اعتقاداتی دارد که برای او ارزشمند است، پس اعتماد به نفس داشته باشید و هیچگاه عقاید خود را به خاطر حرف مردم کنار نگذارید. اهمیت ندادن به فکر دیگران از شما شخصیت مستقلی می‌سازد و به هنگام تصمیمات زندگی‌تان احساس خوبی به شما دست خواهد داد.

اهمیت ندادن به فکر دیگران

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

همه چیز در مورد تب ویروسی در کودکان

جمعه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۲۶ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

تب ویروسی به دمای بالاتر از حد طبیعی بدن اشاره کرد و یک نوع ویروس ایجاد می‌کند. علائمی که معمولا کودک تجربه می‌کند شامل آبریزش بینی، سرفه، تهوع، خستگی و درد بدن می‌باشد. تب ویروسی در کودکان می‌تواند نشانه‌ای از تلاش بدن برای مبارزه با عفونت باشد. بیشتر بیماری‌های ویروسی با گذشت زمان و درمان‌های حمایتی مانند کمپرس آب سرد و داروهای بدون نسخه (OTC) بهبود می‌یابند، با این حال، حرارت بیش از حد بدن ممکن است نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشد.

تب ویروسی در کودکان

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

7 علت خارش بیضه و درمان آن

دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

خارش بیضه می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد و در اغلب موارد خاراندن وضعیت را بدتر می‌کند. دلایل زیادی جهت بروز خارش بیضه وجود دارد و برای درمان حتما باید علت آن مشخص شود. در این مقاله به معرفی علت خارش بیضه و روش‌های درمان آن خواهیم پرداخت.

علت خارش بیضه

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

تمامی اطلاعات در مورد شیاف پروژسترون در بارداری

سه شنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۴۸ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

شیاف پروژسترون با نام سیکلوژست از هورمون‌های زنانه به شمار رفته و به منظور درمان مشکلاتی نظیر ناباروری، سندروم پیش از قاعدگی، زایمان زودرس و افسردگی پس از زایمان ناشی از کمبود پروژسترون مورد استفاده قرار می‌گیرد. هورمون پروژسترون برای عملکرد عادی سیستم باروری ضروری است و شیاف آن موجب حفظ بارداری شده و از سقط جنین جلوگیری می‌نماید. در این مقاله به معرفی تمامی اطلاعاتی که لازم است در زمینه شیاف پروژسترون در بارداری بدانید، خواهیم پرداخت.

شیاف پروژسترون در بارداری

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

14 علائم بارداری قبل از موعد پریود

سه شنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۴۳ ب.ظ | Dr bahar | ۱ نظر

آزمایش بارداری تعیین کننده اصلی و مشخص باردار بودن فرد است، اما علاوه بر آن نشانه‌ها و علائم بارداری قبل از موعد پریود نیز می‌توانند تا حدودی این وضعیت را روشن کنند. یکی از اولین نشانه‌های بارداری، پریود نشدن است، البته علائمی مانند بی‌حالی صبحگاهی، حساسیت بویایی و خستگی نیز در فرد رخ می‌دهند. در این مقاله به معرفی و بررسی کامل علائم بارداری قبل از موعد پریود خواهیم پرداخت.

علائم بارداری قبل از موعد پریود

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

درمان خواب زیاد و 7 علت مهم ایجاد آن

سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

خواب زیاد و خستگی بیش از حد برای فرد مشکل ساز بوده و دردسرهای متعددی را برای او به همراه دارد، اما همیشه علت خوابیدن زیاد و خستگی بیش از حد، کمبود خواب و کار زیاد نیست، بلکه دلایل بسیاری وجود دارند که می‌توانند موجب این وضعیت شوند. خواب زیاد به هیچ عنوان خوب نیست، زیرا مطالعات نشان داده‌اند افرادی که بیش از حد می‌خوابند؛ یعنی بیش از 9 ساعت در شبانه روز، نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت و چاقی قرار دارند. در این مقاله به علل و درمان خواب زیاد یا پرخوابی خواهیم پرداخت.

درمان خواب زیاد

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

جراحی فک پایین جلو آمده چگونه انجام می‌شود؟

سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

برخی افراد از جلو آمدگی فک پایین خود رنج برده و به همین منظور با مراجعه به یک متخصص ارتودنسی، اقدام به جراحی فک پایین جلو آمده خود می‌کنند. تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی جراحی فک در به دست آمدن نتیجه مطلوب بسیار مهم و حائز اهمیت است. جلو بودن فک پایین بدان معناست که فک پایین فرد جلوتر از فک بالا قرار داشته و علاوه بر ظاهر ناخوشایند موجب اختلال عملکردی مفصل فک در ناحیه گیجگاه و مشکل در جویدن فرد خواهد شد و این عوامل می‌توانند به نوبه خود برای بیمار دردسر ساز باشند. جلو زدگی فک پایین با نام آندربایت نیز شناخته می‌شود.

جراحی فک پایین جلو آمده

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب