بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

7 علت خارش بیضه و درمان آن

دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۸، ۱۱:۰۱ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

خارش بیضه می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد و در اغلب موارد خاراندن وضعیت را بدتر می‌کند. دلایل زیادی جهت بروز خارش بیضه وجود دارد و برای درمان حتما باید علت آن مشخص شود. در این مقاله به معرفی علت خارش بیضه و روش‌های درمان آن خواهیم پرداخت.

علت خارش بیضه

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

بررسی علت خارش بیضه

بسیاری از دلایل ایجاد خارش بیضه، نگران کننده نبوده و به راحتی درمان می‌شوند، اما در این میان شرایط جدی‌تری نیز وجود دارد که می‌تواند منجر به بروز خارش بیضه شود. در اینجا به معرفی 7 مورد از شایع‌ترین دلایل ایجاد خارش بیضه خواهیم پرداخت:

1. خارش ژوک

خارش ژوک که با نام تینیا کروریس نیز شناخته می‌شود، یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد خارش بیضه است. خارش ژوک یک عفونت پوستی بوده که در نواحی مرطوب پوست رخ می‌دهد. این خارش اغلب در نزدیکی پوست ایجاد شده و می‌تواند روی پاها یا ناحلیه تناسلی ظاهر شود. به گزارش مجله پزشکی آسان طب خارش ژوک در اغلب مواقع به عنوان یک راش پوستی قرمز رنگ نمایش داده می‌شود، اما با این حال ظاهر دقیق آن به نوع قارچ ایجاد کننده عفونت بستگی دارد. مخمر نوعی عفونت قارچی است که موجب بروز راش پوستی قرمز رنگ و خارش می‌شود. زمانی که یک فرد در ناحیه تناسلی خود دچار عفونت مخمر می‌شود، ممکن است علائمی مانند بثورات شدید پوستی، خارش، رطوبت پوستی و ترشحات سفید رنگ در اطراف آن نواحی را تجربه نمایند. سایر  عفونت‌های مخمر نیز ممکن است موجب خشکی و پوسته شدن پوست گردند.

جلوگیری از بروز این شرایط

علت خارش بیضه

جلوگیری از این وضعیت با توجه به علت خارش بیضه نیاز به اقدامات احتیاطی متفاوتی دارد، که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1. در صورتی که خارش بیضه ناشی از عفونت‌های باکتریایی یا قارچی باشد، فرد باید ناحیه تناسلی خود را همیشه تمیز و خشک نگه دارد، همچنین باید در طول روزهای گرم و یا به هنگام ورزش، لباس‌های خنک و گشاد بپوشد.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

علت خارش بیضه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی