بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

11 علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی

چهارشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۳۶ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

درد در نواحی مختلف بدن همیشه موضوع آزار دهنده‌ای به شمار می‌رود، خصوصا اگر در لذت بخش‌ترین لحظلات زندگی انسان رخ دهد. درد در ناحیه زیر شکم به هنگام رابطه جنسی و یا بعد از آن یکی از دغدغه‌های اساسی زنان محسوب شده و به طور کلی حدود 20 تا 22 درصد آن‌ها با این مسئله درگیر هستند. اگر درد به صورت لحظه‌ای باشد و گاهی رخ دهد، نگران کننده نیست اما اگر این درد بعد از هر دفعه نزدیکی به سراغتان بیاید، باید به پزشک مراجعه نمایید. در این مقاله قصد داریم علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی را مورد بررسی قرار دهیم.

علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی

تجربه دردهای طولانی و مداوم بعد از نزدیکی می‌تواند تاثیر مخربی بر روی رابطه زناشویی بگذارد و موجب شود که زن از رابطه جنسی با همسر خود بپرهیزد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب کشف علت درد شکمی بسیار مهم است زیرا می‌تواند به رابطه زناشویی لطمه وارد کند، بنابراین نیاز به درمان دارد. جالب است بدانید که ترشحات طبیعی واژن برای سلامت این ناحیه تناسلی ضروری می‌باشد. علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی می‌تواند موارد متعددی را در بر بگیرد که در زیر آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

1. بیماری التهابی لگن

بیماری التهابی لگن یا PID می‌تواند موجب درد زیر شکم بعد از نزدیکی در خانم‌ها شود. این التهاب در قسمت‌های لوله‌های رحم و اطراف آن رخ داده و درد را به همراه دارد.

6. وجود کیست یا فیبروم

علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی

کیست در تخمدان‌های چپ و راست ایجاد شده و فیبروم‌ها نیز تومورهای غیرسرطانی هستند که در رحم رشد کرده و علائم خاصی را به همراه ندارند و البته بی‌ضرر نیز می‌باشند. هر دو این موارد در هنگام رابطه جنسی موجب درد شدید می‌گردند و گاهی به دلیل ترکیدن کیست، درد غیرقابل تحملی ایجاد می‌گردد که باید سریعا به پزشک مراجعه نمود.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی