بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

14 علت کم شدن شیر مادر

پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

یکی از مشکلاتی که مادران پس از زایمان با آن مواجهه می‌شوند، نگرانی در مورد کمبود شیرشان است. در بسیاری از مواقع، این نگرانی بی‌اساس بوده و مادران به دلیل احساس پری کمتر در سینه‌ها و یا کاهش نشت شیر از سینه، دچار این تردید می‌شوند، اما گاهی نیز این نگرانی به جا بوده و می‌تواند کودک را در معرض خطر سوء تغذیه قرار دهد، بنابراین این مسئله باید توسط پزشک به دقت بررسی شود. استرس می‌تواند مهم‌ترین علت کم شدن شیر مادر باشد که علاوه بر کمیت، کیفیت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه مقاله به سایر علل ایجاد کم شدن شیر مادر خواهیم پرداخت.

علت کم شدن شیر مادر

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب


علت کم شدن شیر مادر چیست؟

عوامل متعددی می‌توانند موجب کاهش شیر مادر شوند که در زیر به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

1. استراحت ناکافی مادر

بسیاری از مردان در این دوران به دلیل نخوابیدن نوزاد و عقب ماندن از کارهای خود، دچار بیخوابی شده و استراحت کافی ندارند، از این رو استراحت ناکافی می‌تواند یکی از دلایل مهم کاهش شیر مادر باشد.

2. بافت‌های نامناسب غده‌ای

سینه‌های برخی از مادران، دارای کانال‌های کافی شیر برای سیر کردن نوزاد نمی‌باشد و از آنجا که کمبود شیر می‌تواند مشکلات متعددی برای نوزاد ایجاد کند، نیاز به شیر خشک است.

9. مصرف قرص یا برخی از داروهای گیاهی

علت کم شدن شیر مادر

مصرف قرص و داروهای گیاهی مانند سودوافدرین، بروموکریپتین، مریم گلی، جعفری و نعنا بر تولید شیر اثر گذاشته و موجب کاهش آن می‌گردد. در این مواقع باید به پزشک مراجعه کرد تا وی جایگزینی برای شما تجویز کند.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

کم شدن شیر مادر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی