بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

۵۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

میکروپیگمنتیشن ابرو بررسی صفر تا صد آن

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

میکروپیگمنتیشن ابرو یعنی آرایش دائم در ناحیه ابروها به وسیله دستگاه ایمن میکروپیگمنتیشن. میکروپیگمنتیشن ابرو یکی از پرطرفدارترین روش های آرایش دائم در سراسر دنیا بوده که پیگمنتر (کاربر) در این تکنیک به وسیله دستگاه میکروپیگمنتیشن به بازسازی ابروهای کم حجم یا ابروهایی که دچار ریزش مو شده اند پرداخته و درصدد ایجاد حالتی طبیعی در ناحیه ابروها از طریق تزریق اصولی رنگهای سازگار با پوست بر می آید.

میکروپیگمنتیشن ابرو

درباره میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو مخصوص خانم هایی است که به هر دلیلی دچار ریزش مو در ناحیه ابروها شده اند. یا مخصوص افرادی که از ابتدا دارای ابروهای باریک و کم پشت بوده اند. در چنین حالتی پیگمنتر می تواند با انواع روش های رایج در تکنیک میکروپیگمنتیشن به شبیه سازی تارهای ابرو پرداخته یا به وسیله روش هایی همچون سایه زدن یا انواع هاشورهای ابرو فرم زیبا و چشمگیری به ابروها بدهد.

قرینه سازی در میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو

یکی از نکات بسیار مهم در میکروپیگمنتیشن ابرو ایجاد حالت قرینه در ابروهاست. به یاد داشته باشید که در حالت کلی هیچ چهره ای دارای تقارن صد در صد نیست و سمت راست و چپ صورت هر شخصی به شکلی جزئی با هم تفاوت دارد.

منبع: آسان طب

کانسیلر تیرگی و لکه های پوست را کاور می کند

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کانسیلر محصولی سبک با چربی اندک بوده و جهت پوشش لکه ها و هاله های تیره پوستی در میکاپ کاربرد وسیعی دارد. کانسیلر انواع مختلفی داشته و ممکن است با توجه به جنس و حالت آن کاربرد متفاوتی در آرایش صورت داشته باشد. این محصول دارای طیف محدودی از رنگ های شبیه به پوست می باشد که در این مقاله به بررسی صفر تا صد آن می پردازیم و چگونگی روش های استفاده از آن را بیان می داریم.

کانسیلر

کانسیلر کاور کننده ای لطیف

با توجه به اینکه کانسیلر یک محصول کاور کننده لطیف برای تیرگی های مختلف پوست است و هر ناحیه از صورت ممکن است دچار نوع خاصی از تیرگی یا انواع لکه ها باشد، بهتر است به شناخت همه جانبه این محصول اقدام نمود.

کانسیلر
concealer

کانسیلر چرب و جامد

کانسیلر جامد دارای ماهیتی چرب و فشرده بوده که دارای درصد زیادی از پودر می باشد. به همین دلیل یکی از بهترین کاور کننده های لکه های پوستی به شمار می رود.

منبع: آسان طب

میکروپیگمنتیشن خط چشم و چگونگی هاشور مژه

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

در میکروپیگمنتیشن خط چشم به دلیل حساس بودن ناحیه مورد نظر باید تمامی موارد ایمنی، بهداشتی و سلامتی به شکلی مضاعف رعایت شود. میکروپیگمنتیشن خط چشم یکی از حساس ترین و در عین حال ساده ترین آرایش های دائم است که باید توسط پیگمنتر متخصص و طبق اصول آرایشی و بهداشتی انجام شود. میکروپیگمنتیشن خط چشم دارای زیرمجموعه هایی نظیر خط چشم معمولی، هاشور یا بن مژه، خط چشم پایینی و… است که شرح آن را در ادامه به تفکیک بیان می نماییم.

میکروپیگمنتیشن خط چشم

درباره میکروپیگمنتیشن خط چشم

یکی از نکات مهم در میکروپیگمنتیشن خط چشم سرعت عمل بسیار بالای پیگمنتر است که باید در مدت زمانی کوتاه و به سرعت اینکار را انجام دهد. طولانی شدن زمان آرایش دائم در چشم ها ممکن است موجب خون مردگی، تورم و التهاب در پوست پلک شود.

خط پایین چشم

میکروپیگمنتیشن خط چشم

بسیاری از خانم ها خط چشم پایین پلک را دوست دارند. آسان طب به شما توصیه می کند که از انجام این آرایش دائم بپرهیزید چرا که ممکن است سن شما را بیشتر از آن چیزی که هست نشان دهد.

منبع: آسان طب

میکاپ لایت اروپایی بهترین انتخاب آرایش صورت

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۱۸ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

میکاپ لایت اروپایی دارای طرفداران بی شماری در سراسر دنیاست که مایل به حفظ زیبایی و وقار طبیعی چهره خود می باشند، از طرفی دوست دارند که با انجام یک آرایش صحیح و ملایم به چهره خود جلوه ای آراسته و شیک بدهند. در این شیوه از آرایش، حفظ طراوت و شادابی پوست در درجه اول اهمیت قرار داشته و بیشترین تمرکز بر رفع ضایعات سطحی پوست همچون کک و مک، جوشگاه ها و یا لکه های قرمز رنگ وجود دارد.

میکاپ لایت اروپایی

زیرسازی در میکاپ لایت اروپایی

برای زیرسازی به روش میکاپ لایت اروپایی معمولا پس از آبرسانی و ماساژ صورت و گردن به وسیله یک کرم مرطوب کننده عالی و گرفتن چربی اضافی آن، از یک لیکوئید دقیقا همرنگ با پوست طبیعی صورت فرد استفاده می شود.

آرایش چشم ها به روش لایت اروپایی

میکاپ لایت اروپایی

معمولا برای آرایش چشم به شیوه میکاپ لایت اروپایی از رنگ های زنده اما ملایم استفاده می شود. رنگ های گرم و سرد به یک میزان طرفدار داشته و استفاده از رنگ های سرد در این روش میکاپ با رعایت قوانین آرایشی بدون مانع است.

منبع: آسان طب

کرم زیبایی پوست و تاثیر آن بر پوست صورت

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

می دانیم که انواع مختلفی از کرم زیبایی پوست وجود دارد که هر کدام می تواند به نوعی در مراقبت و زیبایی پوست ما سهیم باشد. هر یک از این کرم ها به تناسب مواد مغذی و چربی و رطوبتی که دارد در زمانهایی مختلف به کار رفته و میتواند پیری پوست را به تعویق انداخته و در رفع چین و چروک پوست تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. همچنین می تواند لطافت و شادابی پوست را حفظ کرده و در آبرسانی به پوست کمک نماید.

کرم زیبایی پوست

درباره کرم زیبایی پوست

همانطور که گفتیم کرم زیبایی پوست در انواع مختلف وجود داشته و هر یک کاربرد متفاوتی برای مراقبت از پوست دارد. البته باید توجه داشته باشیم که استفاده از کرم زیبایی پوست در کنار شیوه زندگی سلامت و مداومت در هردو اینهاست که سبب شادابی و حفظ جوانی و طراوت در پوست صورت ما می شود.

کرم شب برای محافظت از پوست

کرم زیبایی پوست

کرم شب یکی از انواع کرم زیبایی پوست است که برای محافظت از پوست و جهت حفظ و یا افزایش کلاژن سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: آسان طب

میکاپ کلاسیک پرطرفدارترین نوع میکاپ در جهان

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

میکاپ کلاسیک همانطور که از اسمش پیداست استانداردترین حالت در آرایش و پایه و اساس تمامی سبک های میکاپ محسوب می شود. زیرسازی و متعادل سازی چهره در آن با فرمول های ثابت انجام شده و تنوع رنگ در چهارچوبی قانونمند به کار گرفته می شود.

میکاپ کلاسیک
classic makeup

آبرسانی پوست در آرایش کلاسیک

در میکاپ کلاسیک برای شروع آرایش باید قبل از هر چیز به آماده سازی پوست صورت پرداخت. جهت انجام این کار از یک کرم مرطوب کننده عالی برای آبرسانی و لطافت پوست استفاده می کنیم. توجه داشته باشید که میزان استفاده از مرطوب کننده در قسمت هایی از صورت که مستعد ایجاد چین و چروک است مانند اطراف چشم ها و خط خنده و خط اخم باید به قدر کافی باشد و ماساژ صحیح انجام شود.

میکاپ کلاسیک

آرایش چشم ها و استفاده از رنگ ملایم

در میکاپ کلاسیک برای آرایش چشم از رنگ های ملایم و یا بسیار شبیه به رنگ پوست استفاده می نماییم. خط چشم در این آرایش ساده و بدون مدل است و رنگ مداد لب و رژ لب دقیقا باید همرنگ با هم باشد.

منبع: آسان طب

دکلره و بهترین روش های دکولوراسیون مو

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

در پروسه دکولوراسیون یا همان بلیچینگ موها از پودر دکلره و اکسیدان 12 درصد استفاده می شود که ترکیب این دو ماده با یکدیگر موجب واکنش شیمیایی قوی شده و در مجاورت موها می تواند باعث روشن شدن موها تا پایه 10 شود. روش های متعددی برای دکلره کردن موها وجود دارد که در این مقاله به تشریح این روش ها پرداخته و توجه شما را به توصیه هایی مفید درباره آن جلب می نماییم.

دکلره
bleaching

چگونگی انجام دکلره

محصولات دکلره یا روشن کننده های مو به صورت پودرهای آبی یا سفید، کرم، ژله و یا مایع وجود دارند که برای استفاده از آنها لازم است که با اکسیدان ترکیب نماییم. به تناسب ماده مورد نظر می توان درجه روشن شدن موها را تعیین نمود. مثلا پودرهای دکلره از قوی ترین روشن کننده های مو هستند که می توانند پایه موها را به 8 تا 10 برسانند و بقیه انواع مواد روشن کننده می توانند درجه روشن کنندگی متوسط یا ضعیف داشته باشند.

رنگ انتخابی مناسب برای انواع دکلره

دکلره

در بلیچینگ ضعیف رنگ انتخابی ما می تواند شامل: قهوه ای، بلوطی، مسی، آکاژو، فندقی تیره، قهوه ای صدفی و مانند آنها باشد. در بلیچینگ متوسط می توان از رنگهایی همانند بلوند تیره، قهوه ای و بلوند تیره، خاکستری، بلوند مرواریدی و… استفاده کرد.

منبع: آسان طب

سایه چشم نقش کلیدی در آرایش چشم دارد

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

سایه چشم در آرایش چشم ها نقش مهمی را دارا می باشد. در هرگونه از آرایشی اعم از لایت یا غلیظ، سایه چشم می تواند در ایجاد انواع فرم های فانتزی یا طبیعی نقش اصلی را دارا باشد. این محصول در انواع مختلف و رنگ هایی بی انتها موجود بوده که برای استفاده صحیح از آنها باید دانش کلاسیک آرایش و میکاپ را دارا بود. جهت شناخت بیشتر این محصول لازم است که با انواع آن آشنا شویم.

سایه چشم

درباره محصولی به نام سایه چشم

سایه چشم دارای بافتی سبک با پوشش نرم می باشد که در آرایش ناحیه پلک ها به کار میرود. بهترین انتخاب درباره این محصول استفاده از سایه های تک رنگ است که دارای کیفیتی اصل و مرغوب می باشد و پوشش یکدست و با دوام دارد. 

سایه چشم اکلیلی

سایه چشم

سایه چشم اکلیلی نوع خاصی از پودرهای اکلیلی است که درخشش فوق العاده ای داشته و می تواند در گوشه های داخلی چشم مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: آسان طب

میکاپ روزانه و بررسی 10 راز مهم آرایشی

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

میکاپ روزانه یکی از مسائلی است که خانم ها در طی روز با آن روبرو هستند و باید برای حفظ زیبایی طبیعی صورت به فکر انتخاب بهترین سبک های آرایشی باشند. مواردی از قبیل سلامت پوست و ماندگاری میکاپ و از طرفی زیبایی متناسب با چهره طبیعی بسیار مهم بوده و داشتن اطلاعات مناسب آرایشی می تواند در بهبود هرچه بیشتر آرایش بسیار مفید و موثر باشد. در این مقاله به بررسی ده نکته مهم در میکاپ روزانه خواهیم پرداخت.

میکاپ روزانه
daily makeup

درباره میکاپ روزانه

10 ترفند مهم در میکاپ روزانه شامل موارد زیر می باشد:

  1. ضد آفتاب به جای کرم پودر
  2. ریمل بهتر از خط چشم
  3. سایه چشم تک رنگ و مات
  4. کانسیلر جایگزین مناسب
  5. گونه سازی ممنوع
  6. خط لب را کنار بگذارید
  7. برق لب جایگزین رژ لب
  8. رژ لب مات به جای رژ لب براق
  9. پنکیک در میکاپ روزانه ممنوع
  10. پرهیز از آرایش سنگین

سایه چشم تک رنگ و مات

میکاپ روزانه

اگر به نوعی طرفدار استفاده از سایه چشم در میکاپ روزانه هستید بهتر است تنها از یک رنگ سایه چشم استفاده کنید. سایه چشم تک رنگ و مات می تواند به چشم های شما حالتی خوش فرم و ملایم بدهد.

منبع: آسان طب

میکروبلیدینگ مدرنترین شیوه آرایش دائم ابرو

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۰۹:۵۴ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

میکروبلیدینگ جدیدترین و مدرنترین شیوه آرایش دائم ابرو هاست که در میان خانم ها طرفداران بسیاری پیدا کرده و به دلیل ظاهر فوق العاده طبیعی آن مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته است. این شیوه از آرایش دائم به شکلی کاملا سطحی در لا به لای موهای طبیعی ابرو انجام شده و تشخیص این هاشورهای کرکی از موهای طبیعی ابرو بسیار سخت است.

میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ چگونه انجام می شود؟

میکروبلیدینگ توسط قلمی با عنوان قلم تاچ و یک قطعه نصب شونده بر نوک آن که از سوزن های ریز و به هم پیوسته تشکیل شده و ایجاد قطعه ای کوچک همانند تیغ (بلید) میکند، انجام شده و این امکان را به کاربر می دهد که خطوط هاشور مانند بسیار ریز و کرکی شکلی در لا به لای موهای ابرو ایجاد نماید.

نکات مهم در میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ

قبل از هر چیز آموزش صحیح این شیوه در مراکز معتبر و مجاز شرطی لازم و ضروریست. پیگمنتر باید به اصول آرایش صحیح صورت تسلط کامل داشته و مهارت دست پیگمنتر در میکروبلیدینگ باید به گونه ای سریع و عاری از اشتباه باشد که با یکبار حرکت بلید بر لایه سطحی پوست رنگ کافی به پوست تزریق شده و از خونریزی شدید جلوگیری شود.

منبع: آسان طب