بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

۴۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

درمان صرع کودکان با والپروات سدیم Sodium valproate

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

بسیاری از داروهای ضد صرع و ضد تشنج علاوه بر کمک به درمان دو بیماری ذکر شده، در دوزهای پایین تر نیز برای کنترل و درمان اضطراب و استرس و برخی دیگر از بیماری های روحی و روانی تجویز می شود. والپروات سدیم (Sodium valproate) معروف به دپاکین و والپاکین از همین داروها می باشد که در دوزهای مختلف برای درمان نوعی صرع که به طور ناگهانی باعث از دست رفتن هوشیاری می شود، کاربرد فراوانی دارد و همچنین با مصرف به موقع و منظم باعث کاهش تعداد حملات صرع نیز می شود. امروزه از این دارو به شکل وسیعی برای درمان میگرن هم استفاده می شود که با توجه به تحقیقات انجام شده نتایج موفقی هم حاصل گشته است. این مطلب به توضیح عملکرد والپروات سدیم در بدن اختصاص دارد.

والپروات سدیم

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

تاثیر فعالیت‌های ورزشی بر روی آرتروز شانه

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

آرتروز می‌تواند بر روی تمامی مفاصل بدن، از جمله مفاصل شانه تاثیر بگذارد. انجام تمرین‌های خاص به صورت منظم می‌تواند به کاهش نشانه‌های آرتروز که همان درد و تورم است کمک نماید. بر اساس آمارهای ارائه شده هر ساله چیزی در حدود 55 میلیون نفر در آمریکا دچار آرتروز می‌شوند. یکی از مهمترین اثرهای آرتروز سخت کردن بخش‌های خاص بدن بوده که در نتیجه انجام تحرک را با دشواری همراه می‌کند. آرتروزهایی که معمولا بر روی شانه اثر می‌گذارند آرتروز روماتوئید و استئوآرتریت نام دارند، در این مقاله قصد داریم با معرفی برخی از فعالیت‌های ورزشی کمک کنیم تا افراد مبتلا به آرتروز شانه بتوانند از علائم و سختی‌های خود بکاهند.

آرتروز شانه

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

فواید درمانی بی‌نظیر مصرف برگ چریش

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

چریش نام درختی همیشه سبز است که به خانواده سنجد تلخیان تعلق دارد. این درخت بومی کشورهایی مانند هندوستان، پاکستان، چین و نپال می‌باشد. از دیگر نام‌های چریش می‌توان به آزاد درخت اشاره کرد که برگرفته از واژه Azadirachta می‌باشد. جالب است بدانید که نام این درخت در زبان چینی به معنی درخت 40 می‌باشد چرا که آنها باور دارند با استفاده از برگ چریش می‌توان 40 نوع بیماری مختلف را درمان کرد. برگ چریش برای سال‌ها یکی از مهم‌ترین داروهای گیاهی بوده است به طوری که در سراسر آسیا از آن استفاده می‌کرده‌اند. در سال‌های اخیر آزمایش‌های فراوانی بر روی خواص این برگ‌ها صورت گرفته است که ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از مهم‌ترین آنها آشنا می‌کنیم.

برگ چریش

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

لذت یک رابطه جنسی سالم با قرص سیلدنافیل Sildenafil

چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

ناتوانی جنسی آقایان به معنای عدم نعوظ و یا مقدار زمانی کم نعوظ می باشد به طوری که این زمان برای انجام عمل نزدیکی کافی نباشد. ناتوانی جنسی آقایان عارضه ای قابل درمان است اما متاسفانه به دلیل کمبود اطلاعات در این خصوص اختلافات شدید بین زوجین و گاها طلاق نیز حادث می شود. عوامل بسیاری مانند افسردگی، بیماری های مزمن، مشکلات روحی، مشکلات مالی، استرس و اضطراب می تواند باعث بروز این حالت در مردان شود. با شناخت علت ناتوانی جنسی و درمان آن می توان برای همیشه از زندگی جنسی سالم بهره مند گشت. داروهای بسیاری برای کمک و درمان مشکلات نعوظ در داروخانه ها وجود دارد که مهمترین و شناخته ترین آن ها قرص ویاگرا (viagra) است که نام تجاری قرص سیلدنافیل بوده و در واقع اکثر قرص های موجود در بازار که برای همین عارضه مصرف می شوند از مشتقات قرص سیلدنافیل به شمار می آیند. در متن زیر ما به توضیح چگونگی عملکرد قرص سیلدنافیل در درمان مشکلات نعوظ آقایان می پردازیم.

قرص سیلدنافیل

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

دانستنی‌های بسیار مهم در رابطه با توده لیپوم

چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

منظور از لیپوم تومورهای خوش خیمی است که می‌توانند در نواحی مختلف بدن ایجاد شوند. یک لیپوم زیرپوستی به دلیل رشد بیش از حد سلول‌های چربی به وجود آمده و علائم آن اغلب از فشار بر بافت‌های مجاور نشات می‌گیرد. با اینکه رشد این تومورها غیرسرطانی می‌باشند اما ممکن است برخی به دلیل درد، عوارض و یا سایر علائم موجود تمایل به از بین بردن آن داشته باشند، البته برخی نیز این کار را به دلیل ظاهر و زیبایی انجام می‌دهند.

لیپوم

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

گرانولا چیست و چه خواصی دارد؟

چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

گرانولا در واقع یک نوع غذای میان وعده است که صبح‌ها مصرف می‌شود. این صبحانه از مواد مغذی و با ارزشی مانند جوی پوست کنده، خشکبار، عسل و آب به وجود می‌آید. البته شما می‌توانید از آیتم‌هایی مانند قهوه و برنج نیز استفاده کنید. این مواد را در هم مخلوط کرده و سپس سرخ می‌کنند. این کار را تا زمانی که رنگ گرانولا به طلایی نزدیک شود، ادامه می‌دهند. بیشتر کارشناسان باور دارند که این غذا می‌تواند یک وعده عالی و کامل برای صبحانه تشکیل دهد. اگر دوست دارید در مورد خواص گرانولا بیشتر اطلاعات کسب کنید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

گرانولا

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

کاهش وزن با مصرف قرص سیبوترامین Sibutramine

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

اضافه وزن و چاقی یکی از مهمترین دلایل مراجعه ی بانوان به پزشک تغذیه می باشد که البته نمی توان تعداد بیشمار مردانی هم که با همین انگیزه به دکترهای تغذیه مراجعه می کنند نادیده گرفت. امروزه در همه جای دنیا تب و تاب لاغری بسیار داغ است و هر کسی با روش مخصوص خود مثل ورزش، رژیم غذایی و استفاده از داروهای لاغری و داروهای ضد اشتها برای رسیدن به این هدف تلاش می کند. به دلیل تقاضاهای زیاد از داروهای لاغری بسیاری از افراد سودجو شروع به تولید داروهای ضد اشتها و چربی سوز کردند اما اشکال کار اینجا بود که فرد مصرف کننده بعد از یک دوره مصرف این داروها با انواع بیماری های گوارشی و عصبی مواجه می شد و همین امر باعث شد که بسیاری از پزشکان برای مصرف قرص های متفرقه ی لاغری هشدار جدی دهند. قرص سیبوترامین یکی از انواع داروهای ضد اشتها و کمک کننده به کاهش وزن است که به طور قانونی و معتبر در داروخانه ها به فروش می رسد اما به دلیل خطرات زیاد و احتمالی در صورت مصرف بیش از حد، این نوع دارو بدون نسخه پزشک مربوطه قابل خریداری نمی باشد. ما به دلیل استقبال زیاد از انواع داروهای لاغری این مطلب را به توضیح مشخصات و مکانیسم اثر قرص سیبوترامین اختصاص داده ایم.

قرص سیبوترامین

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

هر آنچه لازم است در رابطه با آلرژی مرغ بدانید

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کسانی که به آلرژی مرغ مبتلا هستند امکان دارد با مصرف گوشت مرغ و حتی داشتن کوچکترین تماسی با پرهای آن دچار واکنش‌های آلرژیک شوند. ماهی و غذاهای دریایی منابع غذایی هستند که در آنها امکان وجود حساسیت وجود دارد اما سایر محصولات گوشتی در این رابطه رایج نیستند. اکثر افراد مبتلا به آلرژی مرغ علائم خفیفی را در خود مشاهده می‌کنند اما در برخی از افراد نیز امکان دارد واکنش‌های شدیدی رخ دهد که در این صورت باید هر چه سریعتر به مراکز درمانی منتقل شوند. علائم و دلایل ایجاد این نوع آلرژی در کنار روش‌های درمانی مناسب مسائلی هستند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

آلرژی مرغ

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

روغن لیمو و آشنایی با خواص مهم آن

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

لیمو یکی از انواع مرکبات است که از درختی به اسم C. limon به دست می‌آید. معمولاً درختچه‌های این گونه تا 4 متر نیز ارتفاع پیدا می‌کنند. مشاهدات حاکی از این است که لیمو بومی مناطق مدیترانه‌ای مانند اسپانیا و یونان می‌باشد. در بعضی از استان‌های ایران مانند گیلان و مازندران نیز، این میوه قابلیت پرورش دادن دارد. به دلیل طعم خاص این میوه، از آن در موارد زیادی مانند آشپزی استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که با استفاده از این میوه تولید می‌شود، روغن لیمو است که در موارد بهداشتی، فواید فراوانی دارد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص روغن لیمو آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن لیمو

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

با داروی سالبوتامول Salbutamol آسم را مهار کنید

شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۲۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

در علم پزشکی به التهاب نایژه ها در شش، بیماری برونشیت گفته می شود که اغلب این بیماری به دلایلی همچون عفونت های ویروسی و باکتریایی، سیگار، تورم نای و نایژک ها و هوای آلوده بروز پیدا می کند. این بیماری به دو دسته ی برونشیت مزمن و حاد تقسیم می شود که در نوع حاد آن به دلیل ابتلا به ویروس و عفونت فرد به علایمی شبیه به سرماخوردگی شدید دچار می شود که مدت زمان آن هم کوتاه می باشد اما برونشیت مزمن با علایمی همچون سرفه های مکرر و بی دلیل به مدت ۳ ماه به بالا خود را در فرد مبتلا بروز می دهد. همانطور که می دانید درمان برونشیت از آن جهت دارای اهمیت است که از ابتلا به آسم جلوگیری می کند. یکی از داروهای پر مصرف و مهم در کنترل و درمان انواع برونشیت داروی سالبوتامول است که در انواع گوناگون برای مصرف موجود است. متاسفانه به دلیل آلودگی ها و مصرف دخانیات ابتلا به این بیماری در دهه ی گذشته در کشورمان هم رو به پیشرفت بوده است و همین امر باعث شد ما این مطلب را به توضیح دقیق تر از کاربرد داروی سالبوتامول اختصاص دهیم.

داروی سالبوتامول

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب