بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

اختلال هویت جنسی ترنس سکشوال چیست؟ (ویدیو)

جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

افرادی که هویت جنسی آن‌ها با جنسیت رسمی‌شان متفاوت است، ترنس سکشوال یا تراجنسی نامیده می‌شوند. ترنس سکشوال یا TS جزء اختلالات هویت جنسی محسوب می‌شود؛ این بدان معناست که افراد مبتلا به این وضعیت در پذیرفتن جنسیت خود مشکل داشته و در واقع با رفتار و منش اجتماعی جنس دیگری در اجتماع زندگی می‌کنند. ترنس سکشوال‌ها قشر محدودی از جامعه را تشکیل می‌دهند و بر اساس آمارها از هر صد هزار نفر، حدود 3 یا 4 نفر به این بیماری مبتلا هستند.

زمان بروز علائم تراجنسی در افراد

ترنس سکشوال

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

این اختلال به صورت یکدفعه‌ای رخ نداده و زمینه آن از زمان کودکی وجود دارد، حتی می‌توان گفت که یک زمینه ژنتیکی هم وجود داشته و زمانی که جنین در رحم مادر است، این اختلال شکل می‌گیرد. افراد مبتلا به این اختلال، به دلیل تناقض موجود در وضعیت بدنی و روانی خود، زندگی را همانند افراد عادی تجربه نمی‌کنند. این افراد از همان دوران کودکی متوجه تفاوت‌های خود با همنوعانشان شده و تغییر در ماهیت بیرونی و درونی خود را کاملا درک می‌کنند و به همین علت گوشه نشین می‌شوند. این افرادی فشار زیادی را تحمل کرده و اطرافیان، آن‌ها را درک نمی‌کنند. ترنس سکشوال‌ها ممکن است در دوره‌ای از زندگی خود به جهت تطابق دادن رفتار با جنسیت خود به روانپزشک مراجعه کنند، اما این کار نیز در غالب موارد تاثیری نخواهد داشت. فشار بر روی افراد ترنس سکشوال به حدی زیاد است که امکان دارد دست به خودکشی هم بزنند.

طبقه بندی هویتی ترنس سکشوال‌ها

ترنس سکشوال

ترنس سکشوال‌ها از نظر هویتی به 2 دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

1. ترنس مرد یا یک مرد با روان زنانه

به فردی که در جامعه به عنوان یک مرد شناخته شده اما روانی زنانه دارد، ترنس مرد یا FTM می‌گویند.

2. ترنس زن یا یک زن با روان مردانه

به فردی که در جامعه به عنوان یک زن شناخته می‌شود، اما روانی مردانه دارد، ترنس زن یا MTF می‌گویند.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

ترنس سکشوال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی