بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

۴۷ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

رژیم غذایی دیابتی برای افراد مبتلا به دیابت

شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۵۴ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

داشتن یک رژیم غذایی مناسب، در کنترل بیماری دیابت، امری مهم و ضروری محسوب می‌شود زیرا در رژیم غذایی دیابتی، بهترین مواد غذایی برای مدیریت علائم دیابت انتخاب می‌گردند. داشتن یک رژیم غذایی درست و سالم، مهم‌ترین عامل پیشگیری از دیابت محسوب می‌شود. رژیم غذایی دیابتی شامل غذاهایی است که غنی از مواد مغذی، کالری و چربی کم و کربوهیدرات مدیریت شده باشد. در حقیقت رژیم غذایی دیابتی، بهترین برنامه غذایی برای اکثر افراد است. داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای زمان صرف غذا و تناسب اندام نیز جهت مدیریت این بیماری موثر بوده و از عوارض آن جلوگیری خواهد کرد.

رژیم غذایی دیابتی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

نکاتی بسیار مهم در مورد داروهای بیماری ام اس

شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۵۰ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

بسیاری از نشانه‌های بیماری ام اس MS در آغاز بیماری رخ می‌دهند. در ابتدا آن دست از داروهای بیماری ام اس انتخاب می‌شوند که کمترین عوارض را دارا باشند تا صدمات و آسیب‌های بیماری به حداقل برسد، به همین دلیل داروهای بیماری ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس را به چند رده تقسیم می‌کنند. خط اول با کمترین عوارض جانبی، خط دوم عوارض جانبی بیشتر و در نهایت خط سوم که به نسبت داروهای دو رده‌ی قبل، عوارض بیشتری دارند. در بیماری ام اس بخاطر عاملی که تاکنون شناخته نشده است گلبول‌های سفید خون روکش رشته‌های عصبی به نام میلین را به اشتباه به عنوان یک عامل خارجی و مزاحم تشخیص می‌دهند و به آنها حمله می‌کنند و با تخریب روکش عصب باعث خرابی و از بین رفتن عصب‌ها می‌شوند.

داروهای بیماری ام اس

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

آشنایی با مزایای بی نظیر روغن نراد بالسام

شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۴۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

نراد بالسام نوعی درخت است که به خانواده سوزن برگیان تعلق دارد. این درخت بیشتر در کشورهای آمریکای شمالی مانند کانادا و ایالات متحده آمریکا یافت می‌شود. با این حال گیاه شناسان باور دارند که این درخت بومی کشورهای اسکاندیناوی می‌باشد. این درخت‌ها معمولاً کوتاه بوده و برگ‌هایی همیشه سبز دارند. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نراد بالسام ساخت درختان کریسمس می‌باشد. یکی دیگر از محصولات مهم این درخت روغن نراد بالسام است که سرشار از خواص مهم می‌باشد. بومی‌های آمریکایی برای قرن‌ها از عصاره این درخت استفاده می‌کرده‌اند. اگر دوست دارید با فواید و ویژگی‌های بی نظیر روغن نراد بالسام بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه همراه باشید.

روغن نراد بالسام

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

رفع علایم آلرژی با داروی ستیریزین Cetirizine

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

داروی ستیریزین (Cetirizine) یک داروی ضد حساسیت و آلرژی به شمار می آید که باعث کاهش علایم حساسیت های شیمیایی طبیعی در بدن می شود. عطسه، ترشح اشک، خارش و آبریزش بینی می تواند از جمله علایم این حساسیت ها باشد. ضمنا از داروی ستیریزین برای درمان علایم سرماخوردگی و همچنین رفع خارش و تورم ناشی از کهیر استفاده می شود. این داروی آنتی هیستامین علاوه بر رفع کسلی و خستگی ناشی از آلرژی در اکثر افراد باعث خواب آلودگی نیز می شود. در ادامه ی این مطلب به توضیح مشخصات و عملکرد داروی ستیریزین می پردازیم.

داروی ستیریزین

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

آشنایی با دیابت نوع 1 و درمان آن

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

دیابت نوع 1 یک بیماری مزمن بوده که می‌تواند در هر سنی ایجاد شود اما در کودکان و جوانان بیشتر شایع است. بدن افراد مبتلا به دیابت نوع 1 به هیچ وجه انسولین تولید نمی‌کند؛ انسولین یک هورمون است که به سلول‌های بدن فرد کمک می‌کند تا از یک قند طبیعی به نام گلوکز برای انرژی استفاده کند. بدن از مواد غذایی که فرد مصرف می‌کند، گلوکز دریافت کرده و انسولین، گلوکز خون را به سلول‌های بدن منتقل می‌نماید. بافت کبد و ماهیچه‌ها، گلوکز اضافی را ذخیره کرده و زمانی که فرد به انرژی اضافی (زمان ورزش، بین وعده‌های غذایی و یا هنگام خواب) نیاز داشته باشد، آن‌ها را آزاد می‌نماید.

دیابت نوع 1

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

کاشت گل رز سبز گیاهی از شهر ممنوعه

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۶ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

وقتی برای اولین بار عکس گل رز سبز را دیدم با خودم گفتم مگر گل رز فقط قرمز نیست! با کمی جستجو متوجه شدم گل‎های رز رنگ‌های زیادی دارند، وقتی می‌خواهیم برای کسی گل بگیریم اولین گزینه در ذهنمان گل رز می‌باشد. البته برای هدیه دادن گل رز لازم است کمی ظرافت به خرج دهیم.

گل رز سبز

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

آشنایی با کاربرد داروی تتراسایکلین Tetracycline

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

داروی تتراسایکلین (Tetracycline) در دسته ی دارویی آنتی بیوتیک ها قرار دارد و معمولا برای مقابله با عفونت های باکتریایی (کلامیدیاها، مایکوپلاسماها و ریکتزیاها) تجویز می شود. با این اوصاف حتما متوجه شده اید که کاربرد این دارو در علم پزشکی چقدر گسترده است. یکی از موارد پرکاربرد درمانی داروی تتراسایکلین رفع و درمان آکنه است که معمولا در سنین نوجوانی و جوانی مشاهده می شود. در ادامه ی این مطلب به توضیح دیگر کاربردهای داروی تتراسایکلین و مکانیسم اثر آن می پردازیم.

داروی تتراسایکلین

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

معرفی علائم و دلایل ایجاد کتواسیدوز دیابتی

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کتواسیدوز دیابتی یکی از عوارض حاد و جدی بیماری دیابت است. این عارضه زمانی رخ می‌دهد که مواد اسیدی به نام کتون‌ها در بدن فرد ایجاد شوند. به طور طبیعی بدن قند را به عنوان منبع انرژی می‌شکند اما در افراد دیابتی (دیابت کنترل نشده)، بدن قادر به استفاده از قند نخواهد بود. وقتی بدن نتواند از قند استفاده کند چربی را به عنوان منبع انرژی می‌سوزاند. این بیماری به واسطه ترکیبی از قند خون بالا و سطوح پایین انسولین شکل می‌گیرد. کتون‌ها می‌توانند برای اندام‌های بدن انسان سمی و بسیار خطرناک باشند. کتواسیدوز دیابتی می‌تواند برای هر دو نوع دیابت 1 و 2 رخ دهد اما در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 شایع‌تر بوده و در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نادر است. کتواسیدوز دیابتی می‌تواند بسیار خطرناک باشد، از این رو نیاز به اورژانس پزشکی دارد.

کتواسیدوز دیابتی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

وارد غار تنهایی مردان نشوید و دخالت بی‌جا نکنید

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

ضرب المثلی قدیمی می‌گوید اگر می‌خواهی کسی را بشناسی یا با او همسایه شو یا همسفر. حالا زن و مردی را تصور کنید که پس از ازدواج به قول معروف زیر یک سقف می‌روند و می‌خواهند همدم و همراز یکدیگر باشند در این بین شناخت تفاوت‌ها کمی سخت است، یکی از این تفاوت‌ها با عنوان غار تنهایی مردان شناخته می‌شود. زن‌ها دقیق‌تر مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهند اما مردها به جزئیات کمتر توجه می‌کنند، همین موضوع باعث شده وقتی یک مرد گوشه‌گیر می‌شود با بی‌دقتی خود به طرف مقابل باعث رنجیده خاطر شدن او شود اما اگر تفاوت‌ها را بشناسیم رنجش‌ها خیلی کمتر رخ می‌دهند. پس در ابتدای یک زندگی مشترک بین زن و مرد شناخت تفاوت‌ها بسیار کمک کننده است.

غار تنهایی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

لیست مزایای استفاده از روغن زنجبیل

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۱۸ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

زنجبیل ریشه نوعی گیاه علفی و یک ساله به اسم Zingiber officinale می‌باشد. از دیگر نام‌های این گیاه می‌توان به مواردی مانند زنجفیل و شنگویر اشاره کرد. گیاه شناسان باور دارند که این گیاه بومی قسمت‌های آسیای مرکزی می‌باشد و مردم این منطقه برای هزاران سال از آن استفاده می‌کرده‌اند. این گیاه محصولات فراوانی دارد که یکی از آنها روغن زنجبیل می‌باشد. این روغن یکی از مهم‌ترین مواد دارویی در زمان قدیم بوده که هنوز هم می‌توان از آن برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات استفاده کرد. اگر دوست دارید در مورد روغن زنجبیل و فواید درمانی آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن زنجبیل

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب