بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آشنایی با دیابت نوع 1 و درمان آن

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

دیابت نوع 1 یک بیماری مزمن بوده که می‌تواند در هر سنی ایجاد شود اما در کودکان و جوانان بیشتر شایع است. بدن افراد مبتلا به دیابت نوع 1 به هیچ وجه انسولین تولید نمی‌کند؛ انسولین یک هورمون است که به سلول‌های بدن فرد کمک می‌کند تا از یک قند طبیعی به نام گلوکز برای انرژی استفاده کند. بدن از مواد غذایی که فرد مصرف می‌کند، گلوکز دریافت کرده و انسولین، گلوکز خون را به سلول‌های بدن منتقل می‌نماید. بافت کبد و ماهیچه‌ها، گلوکز اضافی را ذخیره کرده و زمانی که فرد به انرژی اضافی (زمان ورزش، بین وعده‌های غذایی و یا هنگام خواب) نیاز داشته باشد، آن‌ها را آزاد می‌نماید.

دیابت نوع 1

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

ارائه اطلاعاتی در رابطه با دیابت نوع 1

دیابت نوع 1 در سفیدپوستان شیوع بیشتری داشته و میزان ابتلای آن در مردان و زنان برابر است. به گزارش مجله پزشکی آسان طب نام دیگر دیابت نوع 1، دیابت وابسته به انسولین است. در دیابت نوع 1، بدن به دلیل عدم وجود انسولین قادر به پردازش گلوکز نیست و این باعث افزایش سطح قند خون شده و می‌تواند منجر به مشکلات عدیده‌ای گردد. بهتر است بدانید که دیابت نوع 1 نادر است و تنها 5 درصد از کل بیماران دیابتی، به نوع 1 آن مبتلا هستند.

نحوه تشخیص این نوع از دیابت

دیابت نوع 1

دیابت نوع 1 معمولا از طریق انجام برخی آزمایشات تشخیص داده می‌شود. از آنجا که دیابت نوع 1 به سرعت پیشرفت خواهد کرد، در صورت برقراری هر یک از شرایط زیر، بیماری فرد تشخیص داده می‌شود:

  • قند خون فرد به صورت ناشتا بیشتر از 126 باشد. (در دو آزمایش جداگانه)
  • قند خون فرد به طور تصادفی، بیشتر از 200 باشد. (به همراه علائم دیابت)
منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی