بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

12 مورد از نشانه ‌های بیماری ایدز در دهان

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۰۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

آلوده شدن به ویروس ایدز، ممکن است تا مدت‌ها هیچ نشانه و علائمی نداشته باشد و به طور کلی پیشرفت آن در افراد مختلف، متفاوت است. در حقیقت، بروز علائم ممکن است از چند ماه تا حدودا 10 سال طول بکشد و در این دوران ویروس در حال رشد بوده و سلول‌های ایمنی بدن را آلوده و در نهایت نابود می‌کنند. زمانی که سیستم ایمنی بدن سرکوب می‌شود، علائم ایدز به تدریج در سراسر بدن ظاهر می‌شوند که دهان هم یکی از این نواحی به شمار می‌رود.  علائم دهانی ایدز شامل برخی از آفت‌های دهانی و نشانه‌های دیگر می‌باشد که به محض مشاهده آن‌ها باید به پزشک مراجعه کرد. در این مقاله به نشانه ‌های بیماری ایدز در دهان خواهیم پرداخت.

نشانه ‌های بیماری ایدز در دهان

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

نشانه ‌های بیماری ایدز در دهان

همانطور که می‌دانید، بیماری ایدز سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. زمانی که ویروس ایدز وارد بدن می‌شود، به تدریج سلول‌های دفاعی بدن را از بین برده و بدین شکل بدن در برابر بیماری‌ها ضعیف می‌گردد. در این میان بدن ممکن است هیچ واکنش خاصی نشان ندهد، اما زمانی که بیشتر سلول‌های دفاعی بدن نابود شوند، نشانه‌ها بروز خواهند کرد. این وضعیت در دهان فرد نیز رخ داده و دهان فرد مبتلا به ایدز دچار آفت خواهد شد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب آفت ممکن است به دلایل مختلف در دهان هر فردی ایجاد شود، اما آفتی که مربوط به بیماری ایدز باشد، در طی یک ماه حدود 5 تا 6 بار و گاها حتی تا 7 بار رخ داده و با هیچ روشی بهبود نمی‌یابد. افراد بهتر است علائم این بیماری را جدی گرفته و پیگیری نمایند، زیرا تشخیص به موقع تا حدی موجب مدیریت بیماری خواهد شد. دندانپزشکان اولین متخصصانی بودند که متوجه علائم دهانی بیماری ایدز شدند و بدین منظور بیماران خود را جهت علت ایجاد آفت‌های دهانی به انجام آزمایش ارجاع می‌دادند. چنانچه در رابطه با این مقاله نظری دارید، لطفا به انتهای مطلب رفته و نظر خود را در قسمت دیدگاه برای ما ارسال نمایید. در زیر به معرفی و بررسی نشانه ‌های بیماری ایدز در دهان خواهیم پرداخت:

آفت‌های دهانی

نشانه ‌های بیماری ایدز در دهان

یکی از علائمی که ممکن است در فرد مبتلا به بیماری ایدز به وجود آید، پیدایش آفت‌های دهانی است. همانطور که گفته شد، این آفت‌ها مداوما بر روی دهان ایجاد شده و به هیچ طریقی بهبود نمی‌یابند، بنابراین اگر به این وضعیت مبتلا شدید، حتما جهت پیگیری به پزشک مراجعه کنید.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

علائم ایدز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی