بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

رفع علایم آلرژی با داروی ستیریزین Cetirizine

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

داروی ستیریزین (Cetirizine) یک داروی ضد حساسیت و آلرژی به شمار می آید که باعث کاهش علایم حساسیت های شیمیایی طبیعی در بدن می شود. عطسه، ترشح اشک، خارش و آبریزش بینی می تواند از جمله علایم این حساسیت ها باشد. ضمنا از داروی ستیریزین برای درمان علایم سرماخوردگی و همچنین رفع خارش و تورم ناشی از کهیر استفاده می شود. این داروی آنتی هیستامین علاوه بر رفع کسلی و خستگی ناشی از آلرژی در اکثر افراد باعث خواب آلودگی نیز می شود. در ادامه ی این مطلب به توضیح مشخصات و عملکرد داروی ستیریزین می پردازیم.

داروی ستیریزین

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

مشخصات داروی ستیریزین

ستیریزین هیدروکلرید ماده ی فعال درون داروی ستیریزین است که باعث کاهش علایم حساسیت مثل آلرژی فصلی می شود. این دارو به طور کلی برای افراد بزرگسال و کودکان بالای ۶ سال تجویز می شود تا از بروز عوارض جانبی جدی ستیریزین جلوگیری شود. بهتر است که ستیریزین را مانند سایر داروهای شیمیایی مطابق با دستور پزشک مصرف کنید البته طریقه ی مصرف این دارو داخل جعبه ی آن نوشته شده است.

نحوه ی مصرف داروی ستیریزین

داروی ستیریزین

به طور کلی میزان مصرفی داروی ستیریزین در بزرگسالان و کودکان بزرگتر از ۱۲ سال یک قرص ستیریزین ۱۰ میلی گرم در روز، برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال دو عدد قرص ۵ میلی گرم در روز و برای کودکان ۲ تا ۶ سال دو عدد قرص ستیریزین ۲.۵ میلی گرم در روز می باشد. در صورتی که یک دوز دارو را فراموش کردید به محض یادآوری آن را مصرف کنید مگر اینکه نزدیک به نوبت بعدی مصرف دارو باشد. در این صورت دوز مصرفی را دو برابر نکنید. اگر تصور می کنید که دچار overdose (مصرف بیش از حد) داروی ستیریزین شده اید و علایمی مانند بی قراری، احساس کسلی، خواب آلودگی شدید، افسردگی و اضطراب دارید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی