بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

لیست مزایای استفاده از روغن زنجبیل

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۱۸ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

زنجبیل ریشه نوعی گیاه علفی و یک ساله به اسم Zingiber officinale می‌باشد. از دیگر نام‌های این گیاه می‌توان به مواردی مانند زنجفیل و شنگویر اشاره کرد. گیاه شناسان باور دارند که این گیاه بومی قسمت‌های آسیای مرکزی می‌باشد و مردم این منطقه برای هزاران سال از آن استفاده می‌کرده‌اند. این گیاه محصولات فراوانی دارد که یکی از آنها روغن زنجبیل می‌باشد. این روغن یکی از مهم‌ترین مواد دارویی در زمان قدیم بوده که هنوز هم می‌توان از آن برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات استفاده کرد. اگر دوست دارید در مورد روغن زنجبیل و فواید درمانی آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن زنجبیل

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص روغن زنجبیل

همان‌گونه که در بالا نیز اشاره شد، این روغن برای سال‌ها توسط پزشکان طب سنتی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شده است. در بسیاری از فرهنگ‌ها زنجبیل یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی محسوب می‌شود و از همین رو دانشمندان در سال‌های اخیر آزمایش‌های زیادی را بر روی زنجبیل انجام داده‌اند. نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این روغن سرشار از ترکیبات شیمیایی مفید است و از همین رو استفاده از آن می‌تواند تأثیرات شگفت انگیزی از خود برجای بگذارد. آنتی اکسیدان‌ها و روغن‌های محرک این روغن قادر هستند تا به شما در بسیاری از جنبه‌های سلامتی کمک کنند.

کاهش التهاب

روغن زنجبیل

این روغن سرشار از خواص ضد التهابی است و از همین رو مصرف آن می‌تواند یک روش عالی برای جلوگیری از بسیاری بیماری‌های مزمن باشد. از جمله بیماری‌های رایج التهابی می‌توان به آرتریت و نقرس اشاره کرد. آمارها نشان می‌دهد که از هر 5 سالمند، 1 نفر به این بیماری‌ها دچار می‌شود. متاسفانه هنوز درمان مشخصی برای آرتریت پیدا نشده و از همین رو توصیه می‌شود که با استفاده از رژیم‌های غذایی مناسب از ابتلا به آن جلوگیری کنید. از جمله مهم‌ترین موادی که دارای خواص ضد التهابی هستند می‌توان به روغن زنجبیل اشاره کرد. بهتر است برای غذا پختن استفاده از این روغن را در دستور کار خود قرار دهید.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

روغن زنجبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی