بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آشنایی با کاربرد داروی تتراسایکلین Tetracycline

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

داروی تتراسایکلین (Tetracycline) در دسته ی دارویی آنتی بیوتیک ها قرار دارد و معمولا برای مقابله با عفونت های باکتریایی (کلامیدیاها، مایکوپلاسماها و ریکتزیاها) تجویز می شود. با این اوصاف حتما متوجه شده اید که کاربرد این دارو در علم پزشکی چقدر گسترده است. یکی از موارد پرکاربرد درمانی داروی تتراسایکلین رفع و درمان آکنه است که معمولا در سنین نوجوانی و جوانی مشاهده می شود. در ادامه ی این مطلب به توضیح دیگر کاربردهای داروی تتراسایکلین و مکانیسم اثر آن می پردازیم.

داروی تتراسایکلین

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

آشنایی با داروی تتراسایکلین

داروی تتراسایکلین علاوه بر استفاده در رفع جوش و آکنه به دلیل جذب توسط استخوان ها به عنوان یک نشانگر در بررسی های رشد استخوانی و در بیوپسی های انسانی هم کاربرد دارد. تتراسایکلین های مختلف از جمله داکسی سایکلین، اکسی تتراسایکلین، مینو سایکلین و غیره نیز از نظر کارکرد خاصیت مشابه ضدمیکروبی دارند اما فارماکولوژیک آن ها متفاوت است.

عوارض جانبی داروی تتراسایکلین

داروی تتراسایکلین

تتراسایکلین هم مانند بسیاری از داروهای آنتی بیوتیک در عین اینکه برای رفع عفونت بسیار مفید است اما عوارض جانبی خاص به خود را دارد. عوارض کم خطر و نادر مصرف این دارو عبارتند از:

√ حالت تهوع، اسهال، استفراغ و ناراحتی گوارشی (خفیف)

√ بروز زخم در مقعد و ناحیه تناسلی

√ تورم زبان و مشکلات بلعی

√ خارش و یا بروز تورم در واژن

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی