بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

نکاتی بسیار مهم در مورد داروهای بیماری ام اس

شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۵۰ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

بسیاری از نشانه‌های بیماری ام اس MS در آغاز بیماری رخ می‌دهند. در ابتدا آن دست از داروهای بیماری ام اس انتخاب می‌شوند که کمترین عوارض را دارا باشند تا صدمات و آسیب‌های بیماری به حداقل برسد، به همین دلیل داروهای بیماری ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس را به چند رده تقسیم می‌کنند. خط اول با کمترین عوارض جانبی، خط دوم عوارض جانبی بیشتر و در نهایت خط سوم که به نسبت داروهای دو رده‌ی قبل، عوارض بیشتری دارند. در بیماری ام اس بخاطر عاملی که تاکنون شناخته نشده است گلبول‌های سفید خون روکش رشته‌های عصبی به نام میلین را به اشتباه به عنوان یک عامل خارجی و مزاحم تشخیص می‌دهند و به آنها حمله می‌کنند و با تخریب روکش عصب باعث خرابی و از بین رفتن عصب‌ها می‌شوند.

داروهای بیماری ام اس

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

بررسی داروهای بیماری ام اس

♦ اینترفرون بتا 1 – آ

این دارو شبیه سازی از یک پروتئین انسانی است و به سیستم ایمنی کمک کرده، عوامل خارجی را بهتر شناسایی می‌کند و همچنین تعداد و شدت حمله‌ها و یا عود بیماری را کاهش می‌دهد. این دارو یکی از داروهای بیماری ام اس است که بصورت هفتگی استفاده می‌شود.

♦ گلاتیرامر استات

داروهای بیماری ام اس

یکی از دارو‌های تعدیل کننده‌ی سیستم ایمنی است، این دارو ساختاری شبیه به میلین دارد، مکانیزم اثر گلاتیرامر استات دقیقا شناخته شده نیست اما باعث کم شدن تعداد دفعات حمله می‌شود.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی