بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

وارد غار تنهایی مردان نشوید و دخالت بی‌جا نکنید

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

ضرب المثلی قدیمی می‌گوید اگر می‌خواهی کسی را بشناسی یا با او همسایه شو یا همسفر. حالا زن و مردی را تصور کنید که پس از ازدواج به قول معروف زیر یک سقف می‌روند و می‌خواهند همدم و همراز یکدیگر باشند در این بین شناخت تفاوت‌ها کمی سخت است، یکی از این تفاوت‌ها با عنوان غار تنهایی مردان شناخته می‌شود. زن‌ها دقیق‌تر مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهند اما مردها به جزئیات کمتر توجه می‌کنند، همین موضوع باعث شده وقتی یک مرد گوشه‌گیر می‌شود با بی‌دقتی خود به طرف مقابل باعث رنجیده خاطر شدن او شود اما اگر تفاوت‌ها را بشناسیم رنجش‌ها خیلی کمتر رخ می‌دهند. پس در ابتدای یک زندگی مشترک بین زن و مرد شناخت تفاوت‌ها بسیار کمک کننده است.

غار تنهایی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

غار تنهایی مردان کجاست؟

مرد‌ها اهل به اشتراک گذاشتن نیستند و درون ذهن خود شروع به کلنجار رفتن با موضوع می‌کنند، می‌خواهند موضوع را درون ذهن خودشان حل و فصل کنند، به نتیجه برسند و در نهایت بدانند که با این موضوع پیش آمده می‌خواهند چه راه و روشی را در پیش گیرند. ما به اصطلاح به این فضای ذهنی که مردان در آن قرار می‌گیرند غار تنهایی می‌گوییم جایی که با ورود به آنجا دیگر صحبت نمی‌کنند و به فضای اطراف خود کمی بی‌دقت هستند.

چرا در غار تنهایی مردان سکوت حکم فرماست؟

غار تنهایی

در اینجا باز به یکی از تفاوت‌های بین زنان و مردان می‌رسیم، ذهن زنان قادر است در یک زمان واحد چند کار را با هم انجام دهد شاید نمونه‌ی بی‌نظیر این مطلب مادران باشند در حالی که مواظب فرزند خود هستند همه‌ی کارهای دیگر خود را انجام می‌دهند، مثلا در آشپزخانه نشسته‌اند و در حال پاسخ به یک تماس تلفنی هستند، همچنین فرزند خود را هم زیر نظر دارند از غذا غافل نیستند و همزمان مطلبی را که در ذهن دارند بر روی یک کاغذ می‌نویسند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی