بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

کاهش وزن با مصرف قرص سیبوترامین Sibutramine

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

اضافه وزن و چاقی یکی از مهمترین دلایل مراجعه ی بانوان به پزشک تغذیه می باشد که البته نمی توان تعداد بیشمار مردانی هم که با همین انگیزه به دکترهای تغذیه مراجعه می کنند نادیده گرفت. امروزه در همه جای دنیا تب و تاب لاغری بسیار داغ است و هر کسی با روش مخصوص خود مثل ورزش، رژیم غذایی و استفاده از داروهای لاغری و داروهای ضد اشتها برای رسیدن به این هدف تلاش می کند. به دلیل تقاضاهای زیاد از داروهای لاغری بسیاری از افراد سودجو شروع به تولید داروهای ضد اشتها و چربی سوز کردند اما اشکال کار اینجا بود که فرد مصرف کننده بعد از یک دوره مصرف این داروها با انواع بیماری های گوارشی و عصبی مواجه می شد و همین امر باعث شد که بسیاری از پزشکان برای مصرف قرص های متفرقه ی لاغری هشدار جدی دهند. قرص سیبوترامین یکی از انواع داروهای ضد اشتها و کمک کننده به کاهش وزن است که به طور قانونی و معتبر در داروخانه ها به فروش می رسد اما به دلیل خطرات زیاد و احتمالی در صورت مصرف بیش از حد، این نوع دارو بدون نسخه پزشک مربوطه قابل خریداری نمی باشد. ما به دلیل استقبال زیاد از انواع داروهای لاغری این مطلب را به توضیح مشخصات و مکانیسم اثر قرص سیبوترامین اختصاص داده ایم.

قرص سیبوترامین

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

آشنایی بیشتر با مشخصات دارویی قرص سیبوترامین

قرص سیبوترامین (Sibutramine) که در دسته دارویی جلوگیری کننده از اشتها (ضد اشتها) و کاهش وزن قرار دارد را می توان با نام تجاری و اختصاری Reductil هم از داروخانه ها و مراکز معتبر فروش دارو تهیه کرد. هدف اصلی از مصرف قرص سیبوترامین کاهش وزن و یا ثابت نگهداشتن وزن همراه یک برنامه ی غذایی کم کالری است و اغلب قرص سیبوترامین برای افرادی با وزن بالا و یا افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و همچنین افرادی که از چربی خون بالا رنج می برند، تجویز می شود. این دارو از طریق کاهش وزن افراد باعث جلوگیری از حملات قلبی احتمالی می شود و به علاوه دیابت را کنترل و فشار وارده بر روی مفاصل را که ناشی از اضافه وزن است از بین می برد که همین امر سبب کاهش بیماری های مفصلی نیز می شود. به گزارش مجله پزشکی آسان طب و طبق نتایج تحقیقات انجام شده بهترین زمان برای مصرف قرص سیبوترامین یکبار در هنگام صبح و به مقدار دوز ۱۰ الی ۱۵ میلی گرم در روز اعلام شده است.

چگونگی تأثیر قرص سیبوترامین در بدن

قرص سیبوترامین

قرص سیبوترامین با مهار اثر بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین و در میزان کمتر دوپامین در مغز انسان میل به غذا خوردن را کاهش داده و باعث کم اشتهایی می شود و از نظر ساختمانی می توان این دارو را با آمفتامین ها شبیه دانست اما مکانیسم اثر متفاوتی دارند. شایان ذکر است که اثرات درمانی قرص سیبوترامین بعد از گذشت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه از مصرف اولین قرص آشکار می شود و به مدت زمان ۲۴ ساعت بعد از قطع مصرف آخرین دوز هم در بدن دوام خواهد داشت. نکته ی قابل توجه این است که حتما در طول مدت استفاده از این دارو باید از یک برنامه ی غذایی کم کالری و مبتنی بر کاهش وزن پیروی کنید تا بهترین نتیجه را از مصرف آن بدست آورید. 

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی