بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

فواید درمانی بی‌نظیر مصرف برگ چریش

جمعه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

چریش نام درختی همیشه سبز است که به خانواده سنجد تلخیان تعلق دارد. این درخت بومی کشورهایی مانند هندوستان، پاکستان، چین و نپال می‌باشد. از دیگر نام‌های چریش می‌توان به آزاد درخت اشاره کرد که برگرفته از واژه Azadirachta می‌باشد. جالب است بدانید که نام این درخت در زبان چینی به معنی درخت 40 می‌باشد چرا که آنها باور دارند با استفاده از برگ چریش می‌توان 40 نوع بیماری مختلف را درمان کرد. برگ چریش برای سال‌ها یکی از مهم‌ترین داروهای گیاهی بوده است به طوری که در سراسر آسیا از آن استفاده می‌کرده‌اند. در سال‌های اخیر آزمایش‌های فراوانی بر روی خواص این برگ‌ها صورت گرفته است که ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از مهم‌ترین آنها آشنا می‌کنیم.

برگ چریش

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص برگ چریش

چریش از جمله درختانی است که سابقه‌ای طولانی در طب سنتی داشته است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده انسان به خاصیت برگ‌های این درخت پی ببرد، طعم شیرین آن می‌باشد. اعتقاد بر این است که مصرف برگ‌های این درخت در زمان ناخوشی، سبب بهبود بیماری شده و این گونه چریش وارد طب شده است. دانشمندان باور دارند که برگ‌های این درخت سرشار از ترکیبات آلی و شیمیایی است. به همین دلیل، مواد آرایشی بهداشتی بسیاری را با استفاده از عصاره برگ چریش تهیه می‌کنند.

سم زدایی بدن

برگ چریش

مهم نیست شما از برگ، چای، پودر یا بخور چریش استفاده کنید، در هر صورت مواد فعال موجود در این درخت می‌توانند مراحل دفع سموم در بدن را تسهیل کنند. آزمایشاتی که توسط دانشمندان نروژی در سال 2009 انجام شده نشان می‌دهد که مواد فعال موجود در چریش کبد و کلیه‌ها را تحریک می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا دفع سموم و تصفیه بدن با سرعت بیشتری انجام شود. در طول روز سموم زیادی از جمله میکروب‌ها، گرد و غبار، خاک و مواد شیمیایی بر روی پوست ما قرار می‌گیرند یا این که وارد بدن می‌شوند. چریش می‌تواند به خنثی کردن این مواد شیمیایی، پاتوژن ها یا خاک‌هایی که باعث تحریک و یا بیماری می‌شود کمک کند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی