بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

روغن لیمو و آشنایی با خواص مهم آن

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

لیمو یکی از انواع مرکبات است که از درختی به اسم C. limon به دست می‌آید. معمولاً درختچه‌های این گونه تا 4 متر نیز ارتفاع پیدا می‌کنند. مشاهدات حاکی از این است که لیمو بومی مناطق مدیترانه‌ای مانند اسپانیا و یونان می‌باشد. در بعضی از استان‌های ایران مانند گیلان و مازندران نیز، این میوه قابلیت پرورش دادن دارد. به دلیل طعم خاص این میوه، از آن در موارد زیادی مانند آشپزی استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین محصولاتی که با استفاده از این میوه تولید می‌شود، روغن لیمو است که در موارد بهداشتی، فواید فراوانی دارد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص روغن لیمو آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن لیمو

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص روغن لیمو

بیشتر خواص و فوایدی که به روغن لیمو نسبت می‌دهند، به دلیل مواد مغذی موجود در آن می‌باشد. بدون تردید مهم‌ترین این مواد اسید سیتریک است که مزه ترش لیمو نیز به آن بستگی دارد. علاوه بر این، بر اساس سایت معتبر سالم‌ترین غذاهای دنیا World's Healthiest Foods، یک فنجان لیمو می‌تواند بیش از 35 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را فراهم کند. همچنین در این میوه، مواد مغذی دیگری مانند فولات، پتاسیم، منیزیم، ویتامین A و منگنز نیز وجود دارد. وجود چنین مواد باارزشی و طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان ها باعث شده تا مصرف روغن لیمو برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید باشد.

درمان آسم

روغن لیمو

یکی دیگر از بیماری‌هایی که می‌توان با مصرف این روغن درمان کرد، آسم می‌باشد. آسم یک بیماری التهابی است که خود را در مجاری‌های تنفسی نشان می‌دهد. این روغن می‌تواند به دو صورت به شما کمک کند. اول این که ویژگی‌های ضد التهابی موجود در لیمو قادر هستند التهابات مجاری تنفسی را کاهش بدهند. در وهله دوم نیز، ترکیبات موجود در روغن لیمو می‌توانند اسپاسم را از بین ببرند. همچنین استنشاق عطر این روغن باعث تصفیه مسیر تنفسی بینی و سینوس‌ها می‌شود. کتب طب یونانی نشان می‌دهد که استفاده از این روش، سابقه چند هزار ساله دارد.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی