بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

جراحی فک پایین جلو آمده چگونه انجام می‌شود؟

سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۰۸ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

برخی افراد از جلو آمدگی فک پایین خود رنج برده و به همین منظور با مراجعه به یک متخصص ارتودنسی، اقدام به جراحی فک پایین جلو آمده خود می‌کنند. تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی جراحی فک در به دست آمدن نتیجه مطلوب بسیار مهم و حائز اهمیت است. جلو بودن فک پایین بدان معناست که فک پایین فرد جلوتر از فک بالا قرار داشته و علاوه بر ظاهر ناخوشایند موجب اختلال عملکردی مفصل فک در ناحیه گیجگاه و مشکل در جویدن فرد خواهد شد و این عوامل می‌توانند به نوبه خود برای بیمار دردسر ساز باشند. جلو زدگی فک پایین با نام آندربایت نیز شناخته می‌شود.

جراحی فک پایین جلو آمده

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

جراحی فک پایین جلو آمده

فرد جهت انجام جراحی فک پایین جلو آمده توسط یک تیم متخصص آماده شده و تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب انجام این جراحی بدین شکل است که استخوان قرار گرفته در قسمت عقب فک از ناحیه جلویی فک جدا شده و قسمتی از فک که دندان‌ها بر روی آن قرار دارد به عقب برده می‌شود؛ بدین ترتیب فک پایین عقب برده می‌شود و با فک بالا هم تراز می‌گردد. همانطور که گفته شد، دلیل انجام این جراحی همیشه مربوط به زیبایی نمی‌شود، بلکه در برخی موارد فرد در انجام برخی کارها مانند جویدن دچار مشکل شده و به طور کلی مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌نماید که انجام جراحی فک پایین جلو آمده ضروری می‌باشد.

معرفی علائمی که نیاز به جراحی دارد

جراحی فک پایین جلو آمده

برخی از علائم در فرد وجود دارند که او را به انجام جراحی وا می‌دارند، زیرا برای فرد بسیار مشکل ساز بوده و او در انجام برخی عملکردها دچار اختلال خواهد شد. در زیر به معرفی این علائم یا عوامل خواهیم پرداخت:

  • مشکل در ناحیه فک به صورت مادرزادی
  • بروز درد مزمن در ناحیه فک
  • تنفس دهانی غیر ارادی
  • قرار نگرفتن درست لب‌ها بر روی یکدیگر
منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی