بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

تمامی اطلاعات در مورد شیاف پروژسترون در بارداری

سه شنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۴۸ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

شیاف پروژسترون با نام سیکلوژست از هورمون‌های زنانه به شمار رفته و به منظور درمان مشکلاتی نظیر ناباروری، سندروم پیش از قاعدگی، زایمان زودرس و افسردگی پس از زایمان ناشی از کمبود پروژسترون مورد استفاده قرار می‌گیرد. هورمون پروژسترون برای عملکرد عادی سیستم باروری ضروری است و شیاف آن موجب حفظ بارداری شده و از سقط جنین جلوگیری می‌نماید. در این مقاله به معرفی تمامی اطلاعاتی که لازم است در زمینه شیاف پروژسترون در بارداری بدانید، خواهیم پرداخت.

شیاف پروژسترون در بارداری

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

شیاف پروژسترون در بارداری

نام دیگر هورمون پروژسترون، هورمون بارداری است، زیرا هیچ زنی بدون وجود این هورمون قادر به بارداری نخواهد بود. این هورمون ضروری، توسط تخمدان‌ها تولید شده و به رحم زن کمک می‌کند تا برای بارداری آماده شود. پزشک جهت جلوگیری از سقط و بروز هر گونه مشکل احتمالی، سطح پروژسترون را بررسی کرده و در صورت کمبود این هورمون، شیاف پروژسترون را برای فرد تجویز خواهد کرد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب شیاف پروژسترون در بارداری به منظور افزایش سطح پروژسترون طبیعی در بدن و جلوگیری از هر گونه مشکل به منظور داشتن یک بارداری سالم برای فرد تجویز می‌شود. استفاده از شیاف پروژسترون در بارداری برای اکثر خانم‌ها اثر مثبتی دارد، اما برخی هم از مصرف آن نتیجه‌ای نخواهند گرفت. پزشک جهت اطمینان از سلامت بارداری و پیشرفت طبیعی آن، به دقت شرایط را بررسی و ارزیابی می‌کند.

شیاف پروژسترون در بارداری

توجه داشته باشید که مصرف برخی داروها با شیاف پروژسترون تداخل داشته و موجب کاهش اثر آن خواهد شد. در زیر به معرفی این داروها خواهیم پرداخت:

  • کاربامازپین
  • اگزاکاربازین
  • فنوباربیتال
  • فنی توئین
منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی