بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

درمان خواب زیاد و 7 علت مهم ایجاد آن

سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

خواب زیاد و خستگی بیش از حد برای فرد مشکل ساز بوده و دردسرهای متعددی را برای او به همراه دارد، اما همیشه علت خوابیدن زیاد و خستگی بیش از حد، کمبود خواب و کار زیاد نیست، بلکه دلایل بسیاری وجود دارند که می‌توانند موجب این وضعیت شوند. خواب زیاد به هیچ عنوان خوب نیست، زیرا مطالعات نشان داده‌اند افرادی که بیش از حد می‌خوابند؛ یعنی بیش از 9 ساعت در شبانه روز، نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت و چاقی قرار دارند. در این مقاله به علل و درمان خواب زیاد یا پرخوابی خواهیم پرداخت.

درمان خواب زیاد

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

روش‌های درمان خواب زیاد

تشخیص درست و به موقع جهت درمان خواب زیاد بسیار مهم و موثر است. به گزارش مجله پزشکی آسان طب برخی از داروها می‌توانند خواب آور باشند و با خوردن آن‌ها بیمار احساس خستگی و بی‌حالی نماید. برای جلوگیری از این وضعیت، می‌توان به پزشک مراجعه کرد تا او داروهای دیگری را برای شما جایگزین کند. برخی از داروهای محرک وجود دارند که برای درمان خواب زیاد تجویز می‌شوند. در زیر به معرفی این داروها خواهیم پرداخت:

  • آمفتامین
  • متیل فنیدیت
  • مودافینیل

خواب زیاد؛ خوب یا بد؟!

درمان خواب زیاد

خواب نیاز طبیعی بدن بوده و هر انسان حدودا به 6 ساعت خواب مفید در طول شبانه روز نیاز دارد. خواب فرآیندی است که طی آن بدن به آرامش نسبی رسیده و سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد. این مسئله موجب می‌شود که روند جوان‌سازی سیستم‌های بدن از جمله سیستم ایمنی، ماهیچه‌ای، اسکلتی و عصبی شدت بگیرد. همانطور  که گفته شد، خواب نیاز طبیعی بدن هر انسانی است، اما خواب زیاد نه تنها به سلامتی فرد کمک نکرده بلکه موجب بروز برخی از بیماری‌ها نیز می‌شود. افرادی که زیاد می‌خوابند در زندگی روزمره خود دچار مشکل شده و عملا قادر به انجام هیچ کار مفیدی نیستند.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

درمان خواب زیاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی