بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آشنایی با فواید درمانی نمک دریای مرده

چهارشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۳۱ ق.ظ | Dr bahar | ۱ نظر

نمک‌هایی که از دریا به دست می‌آیند دارای خواص و فواید فراوانی هستند اما جالب است بدانید این نوع نمک، به طور مخصوص از دریای مرده تهیه می‌شود. دریای مرده یک دریای آب شور است که در مرز سه کشور اردن، فلسطین و اسرائیل واقع شده است. جالب است بدانید نمک موجود در این دریا بسیار زیاد است به طوری که اندازه گیری‌ها نشان می‌دهد در دریای مرده سه برابر بیشتر از اقیانوس‌ها نمک وجود دارد. به دلیل مواد معدنی خاصی که در این آب وجود دارد، نمک آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر دوست دارید در مورد ویژگی‌های درمانی نمک دریای مرده اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

نمک دریای مرده

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص نمک دریای مرده

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، استفاده از نمک دریای مرده می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر روی بدن بگذارد. این موضوع به دلیل سطح بالای مواد معدنی موجود در این دریا می‌باشد. آزمایش‌های انجام شده بر روی این نمک نشان می‌دهد که در آن عناصر با ارزشی مانند پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم، و همچنین کلرید و برومید وجود دارد. البته دقت کنید که این نمک مزه نسبتاً بدی دارد اما استفاده از آن در حمام و ماسک‌های موضعی یک روش عالی برای بهره بدن از خواصش می‌باشد.

کاهش زبری پوست

نمک دریای مرده

از دیگر ویژگی‌های مهم این نمک می‌توان به کاهش زبری پوست اشاره کرد. بیشتر مردم برای از بین بردن این مشکل از کرم‌های گوناگون که اکثرشان از مواد شیمیایی درست شده‌اند، استفاده می‌کنند. این در حالی است که مشاهدات نشان می‌دهد این دست از مواد بهداشتی معمولاً عوارض جانبی جدی از خود برجای می‌گذارند. به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم از محلول این نمک استفاده کنید.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

نمک دریای مرده

نظرات  (۱)

بسیار عالی موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی