بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

دلایل ایجاد و روش‌های درمان درد کشاله ران

يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کشاله ران ناحیه‌ای بین ران و شکم است. در حقیقت قسمتی از بدن که در آن شکم به انتها رسیده و پاها تشکیل می‌شوند را کشاله ران می‌گویند. ناحیه کشاله ران دارای پنج عضله بوده که با یکدیگر همکاری کرده و موجب حرکت پا می‌گردند. درد کشاله ران معمولا به علت آسیب‌های ناشی از فعالیت بدنی مانند ورزش رخ می‌دهد. کشیدگی یا در رفتگی عضلات کشاله ران، یکی از شایع‌ترین آسیب‌ها در بین ورزشکاران محسوب می‌شود.

درد کشاله ران

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

معرفی دلایل شایع درد کشاله ران

درد کشاله ران می‌تواند به دلایل متفاوتی رخ دهد که ما در این قسمت از مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • شایع‌ترین علت درد کشاله ران، کشیدگی عضلات، رباط‌ها یا تاندون‌های کشاله ران بوده که در اغلب مواقع قشر ورزشکاران دچار این وضعیت خواهند شد.
  • یکی دیگر از علل شایع درد کشاله ران، وجود فتق است. فتق زمانی اتفاق می‌افتد که بافت‌های داخلی از یک نقطه ضعیف در عضلات کشاله ران عبور کنند. این وضعیت می‌تواند یک توده برجسته در ناحیه کشاله ران ایجاد کرده و درد را به همراه داشته باشد. سنگ کلیه و شکستگی‌های استخوانی نیز می‌توانند درد کشاله ران را افزایش دهند.

زمان مناسب جهت مراجعه به پزشک

درد کشاله ران

فرد باید در صورت بروز درد متوسط یا شدید در کشاله ران یا بیضه‌های خود که تا چند روز ادامه داشته باشد، حتما به پزشک مراجعه نماید. سایر علائمی که نیاز به مراجعه پزشک دارند، عبارتند از:

  • بروز تغییرات فیزیکی در بیضه‌ها مانند توده یا التهاب
  • وجود خون در ادرار
منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی