بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

فلج اطفال و نابودی ویروس پولیو poliovirus

يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۴۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

ریسک ابتلا به بیماری فلج اطفال، آنقدر بالاست که حرکتی جهانی برای ریشه کن کردن آن در سرتاسر جهان آغاز شده است. سالانه بیش از 20 میلیون نفر در طرح واکسیناسیون فلج اطفال در جهان فعالیت می‌کنند، کودکان زیر 5 سال، بیشترین آمار جهانی از افراد مبتلا به ویروس فلج اطفال را تشکیل می‌دهند. آسیب وارده از بیماری به کودک مبتلا تا پایان عمر، وی را همراهی خواهند کرد.

فلج اطفال

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

بررسی بیماری فلج اطفال

این بیماری نوعی عفونت شدید ویروسی است که به سیستم عصبی و گوارش حمله می‌کند، نام علمی این ویروس Poliomyelitis است. ویروس فلج اطفال به سه نوع 1، 2، 3 وجود دارد که با حمله به سیستم عصبی در طی چند ساعت، فرد آلوده به ویروس را دچار فلج کلی خواهد کرد. بیشتر موارد آلوده شدن به ویروس از طریق فرد به فرد گزارش شده است که عمدتا از طریق غذا یا دهانی بوده است. ابتلا به ویروس فلج اطفال کمتر به صورت انتشار از طریق یک منبع وسیع برای نمونه آب آلوده صورت گرفته است زیرا این ویروس خارج از بدن فرد مبتلا، دوام چندانی ندارد و سریع از بین می‌رود. این نوع ویروس در دام‌ها مشاهده نمی‌شود و ابتلا به آن مختص انسان‌ها میباشد.

جلوگیری از ابتلا به ویروس فلج اطفال

فلج اطفال

هیچ درمانی برای ویروس فلج اطفال وجود ندارد، امروز برای مقابله با این بیماری تمرکز بر روی پیشگیری با استفاده از واکسیناسیون در مقابل ویروس است. با استفاده از واکسیناسیون فلج اطفال، می‌توان کودکان را در طول زندگی در برابر این بیماری ایمن نگه داشت.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی