بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بررسی آلرژی تخم مرغ در کودکان و بزرگسالان

شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

آلرژی زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن اشتباها به یک ماده بی‌ضرر مانند پروتئین حمله کند. سیستم ایمنی آنتی بادی‌ها را برای حمله به مواد مجاز ایجاد کرده و زمانی که غذا خورده می‌شود، بدن مواد شیمیایی مانند هیستامین‌ها را برای محافظت از بدن آزاد می‌کند. آلرژی شیر، شایع ترین نوع آلرژی غذایی است و به دنبال آن آلرژی بادام زمینی و تخم مرغ قرار دارد. حدود 2 درصد از کودکان به آلرژی تخم مرغ مبتلا هستند و پروتئین‌های سفیده تخم مرغ بیشتر باعث واکنش آلرژیک نسبت به زرده‌ها می شوند، اگر چه برخی از افراد می‌توانند به هر دو حساسیت داشته باشند.

آلرژی تخم مرغ

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

ارائه اطلاعاتی در رابطه با آلرژی تخم مرغ

اگر احساس می‌کنید پس از خوردن تخم مرغ دچار بثورات یا معده درد شده‌اید، باید به یک متخصص آلرژی مراجعه نمایید. آلرژی تخم مرغ زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن حساس شده و به پروتئین‌های سفیده و یا زرده تخم مرغ واکنش نشان دهد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب و طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله Pediatrics سال 2009، آلرژی غذایی در بین سال‌های 1997 تا 2007، تقریبا 18 درصد افزایش یافت. علائم آلرژی به تخم مرغ معمولا چند دقیقه یا چند ساعت پس از خوردن تخم مرغ یا غذاهای حاوی تخم مرغ اتفاق می‌افتد. توجه داشته باشید که افراد مبتلا به آلرژی تخم مرغ ممکن است به تخم سایر انواع پرندگان مانند غاز، اردک، بوقلمون یا بلدرچین هم حساسیت داشته باشند.

بررسی این نوع از آلرژی در کودکان

آلرژی تخم مرغ

آلرژی تخم مرغ شایع‌ترین آلرژی غذایی در کودکان است و معمولا در سنین پایین ظاهر می‌شود. شدت این واکنش‌ها در سنین 6 تا 15 ماهه رخ داده و علائم معمول آن در کودکان عبارتند از:

  • واکنش‌های تماسی پوست
  • قرمزی صورت
  • بروز کهیر در اطراف دهان
منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی