بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

زندگی با طعم نابینایی و چشمانی خاموش

شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۵ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

چشم یکی از بخش‌های بسیار مهم بدن می‌باشد که با دقت و با استفاده از قطعات ظریف ساخته شده و شامل عنبیه، قرنیه، لنز، شبکیه و بسیاری موارد دیگر است که همه آنها نقش مهمی در ترویج بینایی مناسب بازی می‌کنند. چشمان و مغز باید هماهنگ با یکدیگر باشند تا بتوانید ببینید، آسیب دیدن هر یک از این بخش‌ها می‌تواند باعث نابینایی جزئی یا کامل یا سایر نگرانی‌های بصری شود. نابینایی به 2 بخش تقسیم می‌شود: نابینایی به صورت اکتسابی و نابینایی مادرزادی. در اختلالات بینایی و یا هر بیماری دیگر، پیشگیری بسیار بهتر از درمان است بنابراین ما ابتدا پیشگیری از نابینایی را برای شما شرح می‌دهیم سپس در صورت ابتلا به نابینایی به شرح بیماری و درمان آن می‌پردازیم. ذکر این نکته قابل توجه است که بسیاری از افراد نابینا در زمینه‌های مختلف از جمله موسیقی، هنر و حتی ورزش کارهای شگفت‌انگیزی انجام داده‌اند.

نابینایی

پیشگیری از نابینایی

ابتدا مطالب بحث شده در ادامه‌ی مقاله را به صورت خلاصه بیان می‌کنیم سپس به پیشگیری از نابینایی و شرح موارد ذیل می‌پردازیم:

  1. کاهش دید یا نابینایی ناگهانی
  2. کوری یا نابینایی در کودکان
  3. اختلالات بینایی در ام اس
  4. درمان اختلالات چشمی و نابینایی

همانطور که در مقدمه این مقاله ذکر شد در هر بیماری مخصوصا نابینایی تا جایی که می‌شود پیشگیری کنید به عنوان مثال اگر یکی از والدین نابینا هستند و یا مشکلات چشمی حاد دارند در این صورت برای بارداری باید با پزشک مشورت کنید. در ادامه به ذکر روش‌هایی جهت پیشگیری از نابینایی و بهبود بینایی می‌پردازیم:

• نقش تغذیه در تقویت چشم: مواردی مانند زردچوبه، هویج، اسفناج و کلم بروکلی در تقویت بینایی موثر می‌باشند، همچنین سعی کنید هفته‌ای 2 بار ماهی مصرف کنید، آب به اندازه کافی بنوشید، مصرف امگا3 را در تغذیه خود فراموش نکنید. از مغزیجاتی مانند بادام، گردو، پسته، فندق و … استفاده کنید.

تمرین برای استراحت چشم

نابینایی

♦ ابتدا تا 3 تا 5 ثانیه به سمت راست خود نگاه کنید سپس تا جایی که می‌توانید برای 3 تا 5 ثانیه دیگر، به سمت چپ نگاه کنید. استراحت برای چند ثانیه و تکرار کنید.

♦ چشمان خود را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و سپس در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت دهید استراحت برای چند ثانیه و چندین بار تکرار کنید. حداقل 3 ثانیه طول می‌کشد تا چشم خود را به یک دایره کامل رول کنید.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

نابینایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی