بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهترین روش‌های درمان بی‌خوابی شبانه

چهارشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۳۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

بی‌خوابی نوعی اختلال در خواب است و افرادی که به این وضعیت مبتلا هستند پس از خوابیدن نیز احساس خستگی می‌نمایند. به گفته انجمن روانپزشکی آمریکا، بی‌خوابی شایع‌ترین اختلالات خواب است و حدود یک سوم از همه بزرگسالان دچار این وضعیت می‌گردند، اما حدود 6 تا 10 درصد از آن‌ها دارای علائم شدید می‌باشند. روش‌های متفاوتی برای درمان بی‌خوابی شبانه در دسترس هستند که ما در این مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

درمان بی‌خوابی شبانه

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

درمان بی‌خوابی شبانه

داشتن یک رژیم غذایی سالم و عادات خواب خوب می‌تواند بسیاری از موارد بی‌خوابی را درمان کند، اما در برخی موارد استفاده از داروها ضروری می‌باشد. در ابتدا باید تعیین کرد که یک وضعیت پزشکی موجب بی‌خوابی شبانه شما می‌گردد یا خیر. بسیاری از موارد بی‌خوابی ناشی از استرس یا شرایط عاطفی و جسمی هستند که نیاز به درمان جداگانه دارند. زمانی که این شرایط با موفقیت درمان شوند، الگوهای خواب به حالت طبیعی خود باز می‌گردند.

درمان بی‌خوابی شبانه

درمان‌های رفتاری: یکی دیگر از راه‌های درمان بی‌خوابی شبانه، درمان‌های رفتاری هستند. در این روش روانشناسان یا روانپزشکان به شما آموزش می‌دهند که چگونه محیط خود را برای خوابیدن راحت‌تر کنید. درمان‌های رفتاری ثابت کرده‌اند که موثرتر از داروهای خواب آور عمل می‌کنند. استراحت عضلانی و تمرینات تنفسی راه‌هایی برای کاهش اضطراب به هنگام خواب محسوب می‌شوند.
منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی