بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

کارهایی که نباید در دوره بارداری انجام شود

يكشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۱۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

اکثر زنان در دوره بارداری می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهند و فقط نیاز به تغییر برخی از شیوه‌های زندگی خود دارند. سلامت و آسایش مادر و جنین در دوره بارداری بسیار مهم تلقی می‌شود، بنابراین بهتر است از مصرف برخی غذاها و فعالیت‌های خاص جلوگیری کرد. ما در این مقاله به بررسی کارهایی که نباید در دوره بارداری انجام دهیم، خواهیم پرداخت.

دوره بارداری

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

اجتناب از مصرف برخی غذاهای خاص در دوره بارداری

برخی از زنان در دوره بارداری ممکن است به علت تغییر در سیستم بویایی و یا غذاها، دچار احساس بدی شوند و این رویه طبیعی است، اما زنان باردار باید از خوردن برخی مواد غذایی خاص اجتناب کنند که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

غذاهای گوشتی آلوده: این غذاها ممکن است حاوی باکتری لیستریا باشند. لیستریا باکتری است که می‌تواند از جفت عبور کرده و حتی موجب مرگ جنین شود.

پنیر و سایر لبنیات غیرپاستوریزه: همانند گوشت، محصولات لبنی غیرپاستوریزه نیز ممکن است حاوی لیستریا و سایر باکتری‌هایی باشند که موجب مسمومیت غذایی می‌شوند.

دوره بارداری

سایر مواردی که باید از آن‌ها اجتناب کرد

علاوه بر مواد غذایی، برخی از کارها و فعالیت‌هایی نیز وجود دارند که باید از انجام آن جلوگیری نمود و در شیوه زندگی تغییر ایجاد کرد، در زیر به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

وان آب گرم، سونا و گرمای بیش از حد: کارشناسان توصیه می‌کنند که زنان در دوره بارداری باید از حمام‌های داغ و سونا اجتناب کنند.
منبع: آسان طب
  • Dr bahar

دوره بارداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی