بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

درماتیت پلک چیست و چگونه درمان می‌شود؟

يكشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

درماتیت پلک یک بیماری بسیار شایع بوده که سبب ایجاد خشکی، خارش و تحریک پوست در اطراف پلک می‌شود. این اصطلاح ممکن است به اگزما، پسوریازیس یا درماتیت سبورئیک روی پلک‌ها نیز نسبت داده شود. زمانی که علت ایجاد درماتیت پلک آلرژی یا تحریک باشد، درماتیت تماسی پلک نامیده می‌شود. این مقاله به علائم، علل و روش‌های درمان‌ این بیماری خواهد پرداخت.

درماتیت پلک

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

علائم مرتبط با درماتیت پلک

درماتیت پلک موجب التهاب پوست نازک و حساس اطراف چشم می‌شود. در این حالت، پلک‌ها متورم، قرمز، خشک و سوزش‌دار شده و می‌تواند یک یا هر دو چشم را تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد، در یک فرآیند به نام لیکنیفیکاسیون ضخیم می‌شوند. به گزارش مجله پزشکی آسان طب هنگامی که علت ایجاد این بیماری یک عامل تحریک کننده یا آلرژی باشد، علائم معمولا در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تماس با ماده برطرف می‌شوند. علائم باید زمانی که مواد محرک فرو نشست کردند، کاهش یابد.

انواع مختلف و علل ایجاد این بیماری

√ درماتیت تماسی آلرژیک: این وضعیت به دلیل واکنش آلرژیک ایجاد شده و سبب التهاب پوست می‌گردد. برخی از محصولات آرایشی یا فلزات مانند نیکل، علل شایع واکنش‌های پوستی آلرژیک هستند.


درماتیت پلک

◊ استفاده از مهار کننده‌های کلسینورین: این دارو برای درمان اختلالات التهابی از جمله درماتیت آتوپیک و پسوریازیس استفاده می‌شود. این دارو را هم می‌توان به عنوان کرم و هم به صورت خوراکی مصرف کرد. مهار کننده‌های کلسینورین باید با احتیاط استفاده شوند، زیرا ممکن است عملکر ایمنی را مختل سازند.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

درماتیت پلک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی