بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

با مزایای بی‌نظیر روغن دانه کتان آشنا شوید

يكشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

هزاران سال است که انسان‌ها از روغن دانه کتان استفاده کرده و از مزایای متنوع آن برای سلامتی برخوردار هستند. از مزایای بی‌نظیر این روغن می‌توان به کاهش کلسترول، بهبود مشکلات پوستی و کاهش التهاب اشاره کرد. افراد می‌توانند از روغن دانه کتان برای پخت و پز استفاده کنند. این روغن منبع فیبر بوده و خواص آنتی اکسیدانی دارد و همچنین بدون گلوتن است، بنابراین کسانی که به گلوتن حساسیت دارند نگران مصرف آن نباشند.

روغن دانه کتان

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

روغن دانه کتان چیست؟

در اثر فشرده کردن دانه‌های کتان بدون اینکه نیاز به حرارت باشد، روغنی به دست می‌آید که روغن دانه کتان نامیده می‌شود. به گزارش مجله پزشکی آسان طب روغن دانه کتان یکی از غنی‌ترین منابع امگا 3 است و اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت جسم و روان فرد بسیار ضروری هستند. این روغن حاوی مواد مغذی، فیبر، منیزیم و ویتامین B نیز می‌باشد. روغن کتان به درمانی طبیعی برای مشکلات متعدد از جمله کلسترول بالا و آرتریت روماتوئید تبدیل شده است.

خطرات احتمالی مصرف این روغن

روغن دانه کتان

به گفته مرکز ملی بهداشت، روغن دانه کتان باید به مقدار کمی مصرف شود. عوارض جانبی مصرف این روغن بسته به دوز مصرفی و واکنش فردی متفاوت است اما عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  • گاز معده
  • نفخ
  • اسهال
منبع: آسان طب
  • Dr bahar

روغن دانه کتان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی