بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

استویا یک جایگزین سالم برای قند

پنجشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۷، ۰۳:۳۸ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

استویا یا شیرین برگ گیاهی است که به شدت مزه شیرینی دارد و از قرن شانزدهم میلادی برای نوشیدنی‌های شیرین استفاده می‌شد. این گیاه در اصل بومی پاراگوئه و برزیل است اما هم اکنون در ژاپن و چین نیز رشد می‌کند. این ماده به عنوان یک شیرین کننده غیرمضر و مکمل گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استویا به عنوان یک جایگزین سالم برای شکر در بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. برای مطالعه این مطلب 5 دقیقه زمان بیشتر نیاز نیست.

استویا

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

اطلاعاتی درباره گیاه استویا

گیاه شیرین برگ بومی نواحی شمالی آمریکای جنوبی بوده و نوع وحشی آن در سرزمین‌های بلند مناطق برزیل و پاراگوئه می‌روید. ارتفاع این گیاه نهایتا یک متر بوده و حداکثر عمر آن پنج سال است. استویا عمدتا در برزیل، پاراگوئه، ژاپن و چین رشد می‌کند. این شیرین کننده طبیعی حدود 200 تا 300 برابر شیرین‌تر از شکر بوده و آن را در رده صفر کالری طبقه بندی می‌کنند. بیشترین ترکیب موجود در استویا، ربودیوزید A است که در سال 2008 میلادی توسط سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) به عنوان شیرین کننده بی خطر برای غذا اعلام گردید. به گزارش مجله پزشکی آسان طب گیاه استویا دارای مزایای بسیاری برای سلامتی افراد بوده و یک جایگزین سالم برای شکر خصوصا در افراد مبتلا به دیابت است. برخی از نام‌های تجاری معمول برای شیرین کننده استویا عبارتند از:

  • Enliten
  • PureVia
  • ربیانا
  • شیرین برگ

استویا

√ جلوگیری از سرطان پانکراس: شیرین برگ حاوی بسیاری از استرول‌ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است. مطالعات نشان داده‌اند که این گیاه خطر ابتلا به سرطان پانکراس را 23 درصد کاهش خواهد داد.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

استویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی