بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

روش‌های تشخیص آزمایش بارداری خانگی

يكشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۰۸ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

زمانی که زنان به باردار بودن خود مشکوک هستند، به دنبال راه‌هایی برای تعیین این مسئله می‌گردند. آزمایش بارداری خانگی زمانی انجام می‌شد که هنوز آزمایشات جدید بارداری موجود نبوده و زنان در گذشته این کار را انجام می‌دادند، اما هستند کسانی که هنوز به آزمایش بارداری خانگی تمایل داشته و آن را انجام می‌دهند. بدون شک پیشنهاد ما به شما برای تشخیص بارداری، مراجعه به پزشک و انجام آزمایش خون می‌باشد اما برخی خانم‌ها برای تشخیص بارداری خود از روش‌های خانگی استفاده می‌کنند، از این رو ما در اینجا معرفی به برخی از روش‌های آزمایش بارداری خانگی خواهیم پرداخت.

آزمایش بارداری خانگی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

معرفی روش‌های آزمایش بارداری خانگی

آزمایش بارداری خانگی وجود یکی از هورمون‌های نشانگر بارداری به نام گنادوتروپین جفتی انسان یا hCG را در ادرار نشان می‌دهد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب این هورمون که توسط سلول‌های جفت تولید می‌شود، ابتدا هنگامی که تخمک بارور شده، در رحم جای می‌گیرد (تقریبا شش روز پس از حامله شدن)، در جریان خون شما وارد می‌شود، سپس میزان هورمون hCG در طی هفته‌های بعدی در بدن به سرعت افزایش پیدا کرده و مقدار آن هر دو روز دو برابر می‌شود. 14 روز پس از بارداری (یعنی تقریبا همان زمانی که شما انتظار دارید عادت ماهیانه بعدی شروع شود)، برخی از آزمایشات بارداری ممکن است بتوانند این هورمون را در ادرار شما تشخیص داده و نتیجه مثبت برای بارداری را اعلام کنند. اما این آزمایشات غالبا آنقدر دقیق نیستند که بتوانند بارداری را در این مرحله تشخیص دهند. در واقع، اگر یک هفته دیگر هم صبر کنید، می‌توانید امید داشته باشید که نتیجه دقیق‌تری از این تست‌ها به دست آورید، با این حال، آزمایشات بارداری خانگی ادعا می‌کنند که به علت واکنش‌های شیمیایی میان hCG  و روش‌های آزمایش بارداری خانگی، انجام این کار ممکن است. توجه داشته باشید که برای انجام تمامی این روش‌ها ابتدا باید به هنگام صبح ادرار خود را جمع آوری نمایید زیرا ادرار در صبح (پس از بیدار شدن خواب) غلیظ‌تر خواهد بود.

آزمایش بارداری خانگی

√ سفید کننده: حدود نصف استکان ادرار را در یک ظرف کوچک ریخته و همان مقدار سفید کننده به ظرف اضافه کنید. سپس 3 تا 5 دقیقه صبر کنید، اگر کف و حباب در مخلوط ایجاد شد، نتیجه مثبت است و در غیر این صورت نتیجه منفی خواهد بود. به هنگام استفاده از سفید کننده دستکش بپوشید و بیش از مقدار گفته شده اضافه نکنید. هورمون hCG با مخلوط واکنش نشان داده و به کف و حباب منجر می‌شود.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی