بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

عفونت مفاصل در کودکان را جدی بگیرید

دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۴۲ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

عفونت ممکن است در استخوان‌ها، مفاصل یا عضلات کودکان ایجاد شود. زمانی که میکروب‌ها بتوانند خود را به طریقی به مفصل برسانند و در آنجا تکثیر یابند، می‌توانند منجر به التهاب و عفونت مفصل (آرتریت) در کودکان شوند. عفونت مفاصل در کودکان بیشتر در سنین 3 تا 14 ساله رخ داده و پسران را بیشتر از دختران درگیر خود می‌نماید. توجه داشته باشید که عفونت مفاصل یک مشکل اورژانسی بوده و باید بلافاصله تحت درمان قرار گیرد. تشخیص دیرهنگام و پیشرفت بیماری می‌تواند منجر به تخریب بافت مفصل شود. برای مطالعه این مطلب، 3 دقیقه زمان بیشتر نیاز نیست.

عفونت مفاصل در کودکان

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

دلایل ایجاد عفونت مفاصل در کودکان

عفونت معمولا توسط باکتری‌هایی که در محیط زندگی ما وجود دارند، ایجاد می‌شود. شایع‌ترین باکتری که باعث عفونت استخوان، مفاصل یا عضلات در کودکان می‌شود، استافیلوکوک اورئوس نام دارد. باکتری‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی وارد بدن شوند. آن‌ها از طریق جریان خون وارد شده و به استخوان، مفصل یا عضله می‎رسند. پس از آن، باکتری‌ها از جریان خون خارج شده و در استخوان‌ها، مفاصل یا بافت‌های عضلانی تکثیر می‌یابند.

شناسایی آزمایشات مختلف جهت تشخیص

عفونت مفاصل در کودکان

آزمایشاتی که ممکن است به پزشک جهت تشخیص دقیق این وضعیت کمک کنند، به شرح ذیل می‌باشند:

  • آزمایش خون
  • اشعه ایکس
  • ام آر آی
  • سونوگرافی
منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی