بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بررسی کامل پولیپ بینی و روش‌های درمان آن

شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۷، ۰۸:۴۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

پولیپ بینی یک توده غیرسرطانی بوده که از غشاء مخاطی بینی و سینوس‌ها به طور غیرطبیعی رشد کرده و با ایجاد حجم در مجرای بینی موجب مشکلات تنفسی می‌گردد. پولیپ‌ها اندازه‌های متفاوتی دارند و ممکن است به رنگ زرد، قهوه‌ای یا صورتی باشند. ظاهر پولیپ‌های بینی شبیه دانه‌های انگور بوده و ممکن است همزمان در یک یا هر دو سوراخ بینی رشد کنند. پولیپ‌های بزرگ می‌توانند موجب بروز مشکلات تنفسی شده و حس بویایی آن‌ها را با مشکل مواجه سازند. این وضعیت ممکن است همانند یک عفونت معمولی منجر به مسدودسازی سینوس‌ها شود.

پولیپ بینی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

ارائه اطلاعاتی در رابطه با پولیپ بینی

پولیپ بینی در مردان بسیار شایع‌تر از زنان بوده و در اغلب موارد ممکن است علائمی نداشته باشند. این وضعیت گاهی اوقات می‌تواند موجب آپنه خواب شود. به گزارش مجله پزشکی آسان طب پولیپ بینی حدود 4 تا 40 درصد از جمعیت عمومی را تحت تاثیر خود قرار داده و به نظر می‌رسد که این مشکل در مردان 2 تا 4 برابر بیشتر از زنان رخ می‌دهد. این وضعیت در بزرگسالان و افراد میانسال شایع‌تر بوده و افراد مبتلا به آسم، عفونت‌های سینوسی مکرر و آلرژی بیشتر درگیر آن خواهند شد. برخی از کودکان مبتلا به فیبروز کیستیک نیز ممکن است پولیپ بینی را تجربه کنند.

روش‌های مختلف تشخیص این وضعیت

پولیپ بینی

پزشک معمولا پس از مشاهده علائم و بررسی بینی بیمار، پولیپ بینی را تشخیص می‌دهد. اغلب پولیپ‌ها با استفاده از یک ابزار پر نور قابل مشاهده می‌باشند. پزشک همچنین ممکن است آزمایشات نامبرده شده زیر را انجام دهد:

  • اندوسکوپی بینی
  • سی تی اسکن
  • آزمایش آلرژی بر روی پوست
منبع: آسان طب
  • Dr bahar

پولیپ بینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی