بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بررسی کامل آنوریا یا بی ادراری

يكشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۴۲ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

آنوریا زمانی رخ می‌دهد که کلیه‌ها ادرار را متوقف کنند. این وضعیت معمولا از بروز یک بیماری یا آسیب کلیوی نشات می‌گیرد. همانطور که می‌دانید ادرار یک فرآیند حیاتی است و موجب فیلتر کردن کلیه‌ها و از بین بردن مواد زائد، مایعات، الکترولیت‌ها و سایر مواد دیگر که بدن نیازی به آن‌ها ندارد، می‌شود. بروز سنگ یا انسداد مجاری ادراری منجر به مشکلات عدیده‌ای شده و در صورت عدم درمان، زندگی فرد را تهدید می‌نماید. آنوریا زمانی تشخیص داده می‌شود که کلیه‌ها روزانه کمتر از 500 میلی ‌لیتر ادرار تولید کنند. برای یک فرد بزرگسال خروجی ادرار باید روزانه بین یک تا دو لیتر باشد.

آنوریا

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

بررسی تمامی علل ایجاد آنوریا

آنوریا عمدتا از مشکلات کلیوی ناشی می‌شود، اما می‌تواند به مشکلات قلبی نیز مربوط باشد. برخی از دلایل ایجاد آنوریا در زیر آورده شده است که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

√ دیابت: زمانی که قند خون یک فرد به طور مداوم بالا باشد، به عنوان مثال در موارد دیابت کنترل نشده، کتواسیدوز دیابتی به وجود آمده و به عروق خونی کوچک در کلیه‌ها آسیب می‌زند. این وضعیت می‌تواند به نارسایی حاد کلیه و تولید ادرار ضعیف منجر شود.

√ سنگ کلیه: سنگ کلیه می‌تواند به انسداد کلیه‌ها و مجاری ادراری منجر شود. وجود این انسدادها بدان معنی است که ادرار قادر به خروج از بدن نمی‌باشد.

√ نارسایی کلیه: نارسایی حاد کلیه زمانی اتفاق می‌افتد که کلیه‌ها عملکرد خود را متوقف ساخته و دیگر قادر به فیلتر کردن ادرار خود نباشند.

ارزیابی روش‌های تشخیص آنوریا

آنوریا

پزشک جهت تشخیص آنوریا و علت اصلی آن، تاریخچه پزشکی بیمار را مورد بررسی قرار داده و در مورد مصرف دارو سوالاتی از او خواهد پرسید، سپس تغییرات ادرار و علائم زیر را بررسی خواهد کرد:

  • التهاب
  • خستگی
  • تغییر در اشتها
  • وجود خون در ادرار
منبع: آسان طب

  • Dr bahar

آنوریا

سنگ کلیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی