بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

10 علت شایع گزگز نوک زبان

دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷، ۰۴:۵۶ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

گز گز یا سوزن شدن می‌تواند تمام قسمت‌های بدن از جمله زبان را تحت تاثیر خود قرار دهد. احساس سوزن شدن معمولا ناشی از فشار یا آسیب به اعصاب است. فرد ممکن است این حالت را به هنگام نشستن طولانی مدت در یک موقعیت یا خوابیدن بر روی یک دست تجربه کند. یکی از این حالت‌ها، گزگز نوک زبان بوده که می‌تواند نتیجه یک فرآیند خاص مانند واکنش‌های آلرژیک باشد، البته برخی از شرایط پزشکی نیز می‌توانند فرد را به این وضعیت دچار سازند که در ادامه مقاله به بررسی کامل آن‌ها خواهیم پرداخت.

گزگز نوک زبان

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

بررسی علل ایجاد گزگز نوک زبان

طیف وسیعی از موارد وجود دارند که می‌توانند موجب گزگز نوک زبان شوند. در زیر به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

√ مورد اول؛ آسیب به عصب در حین انجام یک فرآیند دندانپزشکی: عصب زبان مسئول احساس در جلوی زبان بوده که ممکن است این عصب در طی جراحی دندان دچار آسیب شود. این آسیب معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که پزشک قصد دارد دندان عقل را (خصوصا در فک پایین) جراحی کند. به گزارش مجله پزشکی آسان طب این وضعیت می‌تواند منجر به بیحسی، سوزن سوزن شدن، گزگز نوک زبان و یا ایجاد برخی تغییرات در نحوه خوردن غذاها یا انواع نوشیدنی‌ها گردد. توجه داشته باشید که این حس ممکن است فقط یک طرف زبان را تحت تاثیر خود قرار دهد و یا اینکه به لب و چانه نیز گسترش یابد.

گزگز نوک زبان

√ مورد پنجم؛ سوختگی: سوختگی زبان بر اثر خوردن غذاها یا نوشیدنی‌های داغ می‌تواند دردناک و ناراحت کننده باشد و ممکن است باعث گزگز نوک زبان شود. فرد باید بلافاصله پس از سوختن، دهان خود را آب سرد بشوید. مصرف داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن، می‌تواند به التهاب و کاهش درد کمک نماید.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

گزگز نوک زبان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی