بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

انواع مختلف بیماری کبد که موجب درد کبد می‌شوند

دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷، ۰۵:۱۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

درد کبد در سمت راست قسمت فوقانی شکم احساس می‌شود. این وضعیت می‌تواند از یک بیماری جدی نشات بگیرد، بنابراین مراجعه به پزشک امری ضروری محسوب می‌شود. کبد سالم از عفونت‌های بدن کاسته، خون را پاکسازی کرده و نقش متابولیسم را در بدن ایفا می‌کند. در صورتی که کبد به درستی کار نکند، تهدید کننده زندگی فرد خواهد بود. درد کبد می‌تواند به دلایل مختلفی به وجود آید، از این رو علت درد کبد به درمان آن کمک بسزایی خواهد کرد. با توجه به بنیاد کبد در آمریکا، حداقل 30 میلیون نفر و یا 1 نفر از هر 10 آمریکایی، دارای نوعی بیماری کبد هستند.

درد کبد

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

بررسی کامل درد کبد و بیماری کبد

درد کبد در برخی مواقع خفیف است، اما می‌تواند شدید هم باشد. این وضعیت ممکن است باعث درد پشت شود. بسیاری از بیماری‌های کبدی و سایر بیماری‌ها می‌توانند درد کبد را ایجاد کنند. برخی از این موارد باعث آسیب کبدی شده و در صورت عدم درمان کبد به کلی از کار خواهد افتاد. بیماری کبد به هر شرایطی که باعث التهاب کبد یا آسیب می‌شود، اشاره دارد و ممکن است بر عملکرد کبد اثر بگذارد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب درد کبد اغلب نشانه‌ای از بیماری کبدی است. علائم بیماری کبد در اغلب موارد تا زمان پیشرفت بیماری ظاهر نمی‌شود، بنابراین آگاهی داشتن از درد کبد و علائم دیگری که می‌توانند اختلال کبدی را نشان دهند، امری ضروری محسوب می‌شود.


درد کبد

√ آبسه کبدی: آبسه کبدی یک کیسه پر از چرک بوده که در کبد تشکیل می‌شود. عفونت از طریق میکروب‌های خاصی نظیر باکتری، انگل یا قارچ می‌تواند آبسه ایجاد کند. آبسه می‌تواند به نزدیکی بافت آسیب رسانده و منجر به خونریزی، عفونت‌های اضافی و حتی مرگ شود. درمان می‌تواند شامل مصرف داروهای آنتی بیوتیک و ضد قارچ باشد و یا اینکه آبسه تخلیه گردد. آزمایشات تصویربرداری جهت بررسی متداول کبد انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که آبسه از بین رفته و آسیب دائمی وجود ندارد.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی