بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

انواع بیماری پوستی هیپرپیگمانتاسیون و درمان آن

سه شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

هیپرپیگمانتاسیون که به نام لکه‌های تیره نیز معروف است انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها دارای علت‌های متفاوتی هستند. انواع هیپرپیگمانتاسیون شامل لکه‌های پیری، ملاسما و هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب می‌باشد. درمان‌های متفاوتی از جمله کرم‌ها و روش‌های زیبایی برای برطرف سازی این وضعیت وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی کامل آن‌ها خواهیم پرداخت.

هیپرپیگمانتاسیون

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

ارائه اطلاعاتی در رابطه با هیپرپیگمانتاسیون

هیپرپیگمانتاسیون زمانی رخ می‌دهد که پوست ملانین بیشتری تولید کند. این مسئله موجب پدید آمدن لکه‌های تیره در اطراف پوست می‌گردد. هیپرپیگمانتاسیون یک بیماری شایع پوستی محسوب شده که می‌تواند بر روی هر نوع پوستی تاثیر بگذارد. به گزارش مجله پزشکی آسان طب برخی از اشکال این بیماری پوستی از جمله ملاسما و لکه‌های آفتاب، معمولا در مناطقی از پوست که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند، تاثیر خواهند گذاشت، از این رو شکل‌گیری این لکه‌ها در چهره، بازو و پاها بیشتر از سایر مناطق است. انواع دیگر این عارضه نظیر هیپرپیگمانتاسیون پس از آسیب یا التهاب پوستی مانند برش، سوختگی، آکنه یا لوپوس می‌تواند در هر قسمتی از بدن رخ دهد. داشتن رنگدانه اضافی در برخی از مناطق پوست معمولا بی ضرر است، اما گاهی ممکن است ناشی از یک وضعیت پزشکی باشد.

هیپرپیگمانتاسیون

◊ شیرین بیان: عصاره شیرین بیان نیز ممکن است باعث روشن سازی هیپرپیگمانتاسیون شود. تحقیقات نشان می‌دهد که عصاره شیرین بیان به نام گلابریدین می‌تواند اثر ضد التهابی، آنتی اکسیدان و سفید کننده پوست داشته باشد. افراد می‌توانند بر روی نواحی مورد نظر از کرم‌های حاوی گلابریدین استفاده کنند.

منیع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی