بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

کاهش استرس با مصرف چای نعنای گربه‌ای

پنجشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

نعنای گربه‌ای نوعی گیاهی بوته ای و یک ساله است که به خانواده نعناییان تعلق دارد. بررسی ها نشان می دهد که این گونه بومی کشور های اروپایی و آمریکای شمالی می باشد اما این روز ها در بیشتر کشورهای دنیا یافت می شود. نعنای گربه‌ای به عنوان یکی از مهم ترین گیاهان دارویی نیز به شمار می رود که می تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند. یکی از محصولات اصلی این گیاه، چای نعنای گربه‌ای نام دارد که در کشورهای زیادی مصرف می شود. اگر دوست دارید با خواص و فواید درمانی مصرف چای نعنای گربه‌ای بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

چای نعنای گربه‌ای

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص چای نعنای گربه‌ای

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، نعنای گربه‌ای به عنوان یکی از گیاهان دارویی مهم به شمار می‌رود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این گیاه می‌توانید با مواد و ترکیبات با ارزشی مانند لیمونن، اسید استیک، بیوتین، inositol، اسید فولیک، پانوتنیک اسید، سدیم، اسید نپتالیک، گوگرد و ویتامین A و B آشنا شوید. همین موضوع به خوبی به ما نشان می‌دهد که چرا استفاده از این گیاه و چایش می‌تواند به پیشگیری و درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها کمک کند. علاوه بر این، جالب است بدانید که در این نوشیدنی آنتی اکسیدان های قدرتمند مختلفی نیز وجود دارد.

کاهش درد

چای نعنای گربه‌ای

از دیگر خواص بی نظیر این گیاه می‌توان به کاهش درد اشاره کرد. بسیاری از فرهنگ‌ها از این موضوع برای قرن‌ها استفاده می‌کرده اند. این خاصت چای نعنای گربه‌ای می‌تواند به شما در بسیاری از مشکلات مانند سرما خوردگی، سر دردهای میگرنی، دردهای مفاصلی و حتی کوفتگی‌ها نیز کمک کند. معمولاً افرادی که در حال گذراندن دوره نقاهت درمان خود هستند یا این که به تازگی عمل جراحی داشته‌اند، بهتر است از این داروی گیاهی استفاده کنند. سازمان دارو و غذای آمریکا این گیاه و تمام محصولات آن را در میان مهم‌ترین مسکن‌های بدون نیاز به نسخه پزشک قرار داده است.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی