بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

ارائه اطلاعاتی در رابطه با فیبریلاسیون بطنی

پنجشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۸ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

فیبریلاسیون بطنی نوعی اختلال جدی در قلب بوده که باعث غیرطبیعی بودن ریتم‌های قلب می‌شود. اولین علائم این بیماری در بسیاری از افراد مبتلا به آن، ریتم نامنظم قلب بوده که می‌تواند موجب مرگ شود. فیبریلاسیون بطنی (VFib) ممکن است با فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) اشتباه گرفته شود. هر دو این شرایط موجب نامنظم شدن ضربان قلب می‌گردند، اما بر قسمت‌های مختلف قلب تاثیر می‌گذارند. در فیبریلاسیون دهلیزی معمولا هیچگونه علائمی وجود ندارد و بیمار متوجه تغییری در حالت خود نمی‌گردد.

فیبریلاسیون بطنی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

روش‌های درمان فیبریلاسیون بطنی

هدف از درمان این وضعیت بازگرداندن جریان خون به اندام‌ها از جمله مغز می‌باشد، همچنین ممکن است درمان شامل به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت در فرد باشد. درمان‌های اضطراری معمولا شامل احیا قلب و عروق (CPR) و استفاده از یک defibrillator (تپش قلب را به حالت طبیعی برگرداندن؛ مثلا با استفاده از جریان برق) می‌شود.


معرفی کامل علائم فیبریلاسیون بطنی

فیبریلاسیون بطنی

شایع‌ترین علائم فیبریلاسیون بطنی شامل غش کردن ناگهانی و یا خفگی می‌باشد، اما حدود یک ساعت قبل از این وضعیت، برخی افراد علائم نامبرده شده زیر را تجربه خواهند کرد:

  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • درد در ناحیه قفسه سینه
  • ضربان سریع قلب (تاکی کاردی) و تشنگی
منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی