بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

نوشیدنی کفیر چیست و چه خواصی دارد؟

دوشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۱۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کفیر به نوعی نوشیدنی اطلاق می‌شود. این نوشیدنی که به ماست شباهت دارد با استفاده از شیر تخمیر شده و دانه‌های قارچ کفیر تهیه می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد قسمت‌هایی مانند قفقاز به عنوان خواستگاه این نوشیدنی مفید شناخته می‌شوند. در حال حاضر بسیاری از کشورهای شرق اروپا و آسیای مرکزی از این نوشیدنی استفاده می‌کنند. برای بهتر شدن طعم کفیر می‌توانید به آن موادی مانند عسل، میوه‌های گوناگون و یا شکر اضافه کنید. استفاده از این نوشیدنی خواص و فواید بسیاری دارد به طوری که اهالی قفقاز اعتقاد دارند مصرف آن به افزایش طول عمر منجر می‌شود. اگر دوست دارید در مورد ویژگی‌های مفید نوشیدنی کفیر اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

نوشیدنی کفیر

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص نوشیدنی کفیر

در اوایل قرن بیست و یکم تحقیقات و آزمایش‌های فراوانی بر روی این ماده توسط دانشمندان و پژوهشگران سراسر دنیا صورت گرفت. بیشتر بررسی‌ها نشان می‌دادند که کفیر به صورت کلی یک نوشیدنی مفید به شمار می‌رود چرا که در آن ترکیبات با ارزشی مانند پروتئین، اسید لاکتیک، پلی ساکارید، اسید نیکوتین، فولات، ویتامین B6، منگنز، سدیم، پتاسیم و منیزیم یافت می‌شود. مهم‌تر از همه، در این نوشیدنی نوعی باکتری وجود دارد که برای بدن مفید است و می‌تواند به صورت موثری به سلامت دستگاه گوارشی کمک کند. این باکتری‌ها که کافیران نام دارند، ناشی از دانه‌های قارچ موجود در این نوشیدنی هستند.

کمک به عدم تحمل لاکتوز

نوشیدنی کفیر

از دیگر ویژگی‌های شگفت انگیز این نوشیدنی می‌توان به تسهیل عدم تحمل لاکتوز اشاره کرد. افرادی که به این حساسیت دچار هستند در سوخت ساز بدن خود مشکل دارند. این بدان معنی است که بدن آنها توانایی هضم لاکتوز را ندارد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که این موضوع به دلیل عدم ترشح هورمون لاکتاز در بدن ایجاد می‌شود. بیش از 15 درصد افراد دنیا دچار این عارضه هستند. باکتری‌هایی که در این نوشیدنی وجود دارد قادر هستند تا لاکتوز را بشکنند که این امر باعث می‌شود شما از سایر مواد مفید موجود در کفیر (مانند شیر) بهره برده و مشکلی برایتان پیش نیاید.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی