بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

گوشه گیری کودکان زنگ هشداری برای والدین

جمعه, ۴ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۳۳ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

انزوای کودکان یا گوشه گیری کودکان مسئله‌ای مهم می‌باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. کودکان طبع حساس و لطیفی دارند، دنیایی از شور و شوق و سر زندگی هستند اما بعضی وقت‌ها شاهد آن هستیم که رفتاری خلاف طبع خود نشان می‌دهند، از همه کناره می‌گیرند، حتی در جمع کودکان دیگر حاضر نمی‌شوند و یا با پرخاش، اطرافیان را از خود دور می‌کنند. این نوع رفتار ناخوشایند، زنگ هشداری برای بوجود آمدن زمینه‌ای برای یک سری اختلالات در آینده می‌باشد، پس باید به این مشکل اهمیت داد و راه حل درستی برای آن در نظر گرفت.

گوشه گیری کودکان

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب


اولین قدم جهت پیشگیری از گوشه گیری کودکان 

کودکان شاد، سر زنده و پر جنب جوش هستند اما در مقابل چهره‌های تازه، اتفاقات جدید و مشکلات، خود را عقب نگه می‌دارند احتیاط می‌کنند در برابر هر چیز جدیدی اول باید مطمئن شوند خطری ندارد؟ عصبانی نیست؟ آیا یک دوست است؟ و هزاران سوال که ذهن کوچکشان را درگیر می‌کند اما وقتی سوالاتشان با جوابی روبرو می‌شود که احساس امنیت را از آنها می‌گیرد آنوقت است که شاهد گوشه گیری کودکان خواهیم بود.

کودکان آیینه هستند

گوشه گیری کودکان

همه می‌‌دانیم مقایسه کردن کودک شایسته نیست اما خود کودک گاهی در برخورد با واکنش‌ها و رفتار والدین با دیگران، این مقایسه را با خود و جهان اطراف خود انجام می‌دهد. کودکی را در نظر بگیرید که نظاره‌گر انتقاد و زیر سوال بردن رفتار کسی دیگر توسط والدین خود است، آری کودکان سریع یاد می‌گیرند!! کودکی که این صحنه را نظاره کرده در ذهن خود می‌سپارد که والدین او بعضی از رفتارها را در صورت مشاهده به باد انتقاد خواهند گرفت، آنگاه ناخودآگاه یاد گرفته است از رفتار‌های او نیز ممکن است دیگران انتقاد کنند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی