بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

برشماری ویژگی‌های مفید ترب سفید

جمعه, ۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

ترب سفید نوعی از صیفی‌جات است که از گیاهی به اسم longipinnatus به دست می‌آید. این گیاه علفی به خانواده کلم سانان تعلق دارد. این گونه از ترب به غیر از سفید در رنگ‌های دیگری مانند قرمز، بنفش و زرد نیز دیده می‌شود. گیاه شناسان باور دارند که این گونه از ترب بومی ژاپن است و با نام دایکون شناخته می‌شود. علاوه بر کشورهای آسیای جنوب شرفی، استفاده از این ترب در ایالات متحده آمریکا و اروپای غربی نیز بسیار رایج می‌باشد. اگر دوست دارید در مورد خواص و فواید درمانی مصرف این گونه ترب اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

ترب سفید

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص ترب سفید

کارشناسان تغذیه اعتقاد دارند که مصرف این ترب اهمیت بالایی دارد چرا که ترب سفید از نظر ارزش غذایی، جزء محصولات درجه یک محسوب می‌شود. از میان مهم‌ترین ترکیبات فوق العاده‌ای که در این صیفی وجود دارد می‌توان به مواردی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین‌های خانواده B، آهن، فسفر و کلسیم اشاره کرد. این حجم از مواد مفید که در این ترب وجود دارد نشان می‌دهد که استفاده از آن چقدر برای بدن مهم است. هر کدام از این ترکیبات قادر هستند تا به تنهایی به تقویت بخش‌های مختلفی از بدن و پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها کمک کنند.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

ترب سفید

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، یکی از ترکیبات مهمی که در این ترب وجود دارد، ویتامین C است. این ویتامین در بدن نقش‌های مهمی دارد که یکی از برجسته‌ترین آنها ساخت گلبول‌های سفید می‌باشد. گلبول‌های سفید به عنوان بخش اصلی مبارزه با بیماری‌ها و دستگاه ایمنی بدن در نظر گرفته می‌شوند. هر چه تعداد این گلبول‌ها بیشتر باشد، خطوط دفاعی بدن شما از قدرت بالاتری برخوردار است. علاوه بر این، ویتامین C مانند آنتی اکسیدان عمل می‌کند که این موضوع در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مزمن نقش دارد.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی