بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

درمان بونیون یا قوز انگشت شست پا

چهارشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۴۳ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

بونیون یا کج شدن شست پا به سمت انگشتان دیگر، از وجود یک زائده استخوانی در لبه خارجی مفصل قاعده شست پا نشات می‌گیرد. این وضعیت باعث می‌شود که مفصل متصل کننده انگشت شست به کف پا، به طرف داخل برجسته شده و یک برآمدگی در سطح داخلی پنجه به وجود آید. این برجستگی در اکثر مواقع بدون درد است اما گاهی در کفش، قرمز و دردناک شده و هر چه بزرگتر شود، راه رفتن برای بیمار دشوارتر خواهد شد. هالوکس والگوس یا قوز شست پا، نام‌های دیگر بونیون به شمار می‌روند.

بونیون

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

ارائه اطلاعاتی در رابطه با بونیون

بونیون در زنان شایع‌تر از مردان بوده و اغلب بر بزرگسالان تاثیر می‌گذارد، اما نوجوانان نیز، خصوصا دختران 10 تا 15 ساله، این وضعیت را تجربه خواهند کرد. استفاده از کفش‌های راحت و کاهش فشار بر روی انگشتان پا، درد را از بین می‌برد. توجه داشته باشید که انحراف انگشت شست به طرف انگشت دوم ممکن است آنقدر زیاد شود که انگشت دوم به زیر انگشت شست برود. در شکل پیشرفته‌تر این بیماری، حتی ممکن است بر اثر فشار انگشت شست، انگشت دوم هم منحرف شود.

زمان مناسب برای مراجعه به پزشک

بونیون

در صورتی که فرد هر یک از علائم نامبرده شده زیر را تجربه کند باید حتما به پزشک مراجعه نماید:

  • درد مداوم در پا
  • کاهش انعطاف‌پذیری در انگشت شست
  • وجود توده یا التهاب در نزدیکی مفصل انگشت شست

در صورتی که هر یک از اعضای خانواده شما به این عارضه مبتلا باشند، باید جهت پیشگیری حتما به پزشک مراجعه کرده و با او مشورت نمایید.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی