بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آشنایی با خواص مهم سیب زمینی بنفش

جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

هر آنچه تاکنون در مورد سیب زمینی می‌دانسته‌اید را فراموش کنید چرا که امروز با یکی از عجیب‌ترین محصولات کشاورزی که توسط انسان به وجود آمده است، آشنا می‌شوید. سیب زمینی بنفش نوعی جدید از سیب زمینی است که دانشمندان توانسته‌اند آن را با استفاده از جهش‌های ژنتیکی ایجاد کنند. این گونه، از سیب زمینی معمولی کوچک‌تر بوده و پوستی به رنگ بنفش تیره دارد. در سال‌های اخیر استفاده از آن در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی رایج شده است. مشاهدات نشان می‌دهد که مصرف سیب زمینی بنفش خواص و فواید درمانی بسیاری دارد و از همین رو ما در این مقاله سعی داریم شما را بیشتر با ویژگی‌های این گونه از سیب زمینی آشنا کنیم.

سیب زمینی بنفش

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص سیب زمینی بنفش

اولین سؤالی که ایجاد می‌شود این است که چرا رنگ این سیب زمینی بنفش می‌باشد، این موضوع ریشه در مواد معدنی موجود در آن دارد. این گونه سیب زمینی غنی از فیبر و پروتئین است، اما نسبتاً کم کالری می‌باشد به طوری که تنها 140 کالری در هر فنجان از آن وجود دارد. سیب زمینی بنفش همچنین مقدار خوبی از پتاسیم و ویتامین C و همچنین ویتامین‌های مختلف B را فراهم می‌کند. مهم‌تر از همه، گونه بنفش 4 برابر بیشتر از سیب زمینی‌های معمولی آنتی اکسیدان دارد که برجسته‌ترین آنها آنتوسیانین‌ها هستند. رنگ بنفش این سیب زمینی نیز ناشی از آنتوسیانین می‌باشد.

بهبود عملکرد کبد

سیب زمینی بنفش

کبد یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است که به شدت آسیب پذیر می‌باشد. این عضو قادر است تا به پاکسازی و تصفیه بدن شما از سموم و آلودگی‌ها کمک کند. شاید باورش ساخت باشد اما در طول روز ما میزان قابل توجه ای آلودگی را وارد اندام‌های خود می‌کنیم که اگر کبد نباشد، این آلودگی‌ها قادر هستند به سرعت ما را از پا دربیاورند. مشاهدات نشان می‌دهد آنتی اکسیدان‌های موجود در این سیب زمینی مانند آنتوسیانین می‌توانند به بهبود عملکرد کبد با از بین بردن آسیب‌های استرس اکسیداتیو، کمک کنند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی