بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آشنایی با خواص مهم گیاه وج در طب سنتی

جمعه, ۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

وج نوعی گیاهی خودرو و علفی است که به خانواده دولپه‌ای ها تعلق دارد. از دیگر نام‌های این گیاه می‌توان به مواردی مانند سوسن صغیر و اگیر ترکی اشاره کرد. گیاه وج معمولاً در کنار رودخانه‌ها، رود، چشمه، مرداب و تالاب‌ها رشد می‌کنند. مشاهدات نشان می‌دهد که این گیاه بومی کشورهای آسیای شرقی است اما امروزه در بیشتر قسمت‌های دنیا یافت می‌شود. وج از جمله مهم‌ترین گیاهان دارویی به شمار می‌رود به طوری که از آن می‌توان برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها استفاده کرد. ما در این مقاله قصد دارید شما را با برخی از برجسته‌ترین خواص و فواید درمانی این گیاه بیشتر آشنا کنیم.

گیاه وج

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص گیاه وج

همان گونه در بالا نیز اشاره شد، وج به عنوان یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی شناخته می‌شود. چینی‌ها و سایر ملل آسیای شرقی برای هزاران سال از این گیاه برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کرده‌اند. در اواخر قرن بیستم آزمایش‌های متعددی بر روی خواص و ویژگی‌های این گیاه صورت گرفت که نتایج نشان می‌دهد ترکیبات ارگانیک موجود در وج قادر هستند بر روی بسیاری از فرایندهای بدن تأثیر بگذارند. جالب است بدانید که در سال‌های اخیر بیش از 500 محصول بهداشتی و دارویی را با استفاده از عصاره این گیاه تهیه می‌کنند. البته لازم به ذکر است که مصرف این گیاه در مقادیر بالا می‌تواند تأثیرات منفی مختلفی بر روی شما بگذارد.

درمان بی خوابی

گیاه وج

دکتر استیون هنکه، مهم‌ترین بخش در سلامتی عمومی انسان را در خواب کافی و مناسب می‌داند. همین موضوع به خوبی اهمیت خواب را نشان می‌دهد. ایشان اعتقاد دارند خواب بر روی تمام فعالیت‌های بدن تأثیر دارد. متأسفانه این روزها به دلیل افزایش فشارهای روانی و استرس، تغییر سبک زندگی و اختراع وسایل مدرن (موبایل و تبلت) بی خوابی بیشتر شده است. اکثر مردم برای رهایی از این مشکل از قرص استفاده می‌کنند که این موضوع در دراز مدت می‌تواند مشکلات بی شماری را ایجاد کند. بهترین روش برای درمان بی خوابی استفاده از دم‌نوش‌های طبیعی مانند چای وج می‌باشد چرا که این چای می‌تواند سطح استرس را کاهش دهد.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی