بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آشنایی با مزایای مهم مصرف آب چغندر

چهارشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

چغندر ریشه گیاهی به اسم Beta vulgaris می‌باشد که به خانواده اسفناجیان تعلق دارد. از دیگر نام‌های چغندر می‌توان به مواردی مانند لبلبو، چگندر و چندر اشاره کرد. علاوه بر ریشه، برگ‌های این گیاه نیز خوراکی هستند و از آن در تهیه بسیاری از غذاهای محلی استفاده می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که این گیاه بومی کشورهای آسیایی می‌باشد. از ریشه این گیاه محصولات متنوعی ایجاد می‌شود که لبو و آب چغندر مهم‌ترین آنها هستند. در سال‌های اخیر آزمایش‌های فراوانی بر روی ویژگی‌های سلامتی بی نظیر آب چغندر انجام شده است. ما در این مقاله شما را با نتایج برخی از اصلی‌ترین این آزمایش‌ها آشنا می‌کنیم.

آب چغندر

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص آب چغندر

چغندر دارای خواص و فواید درمانی بسیاری است اما افراد زیادی هستند که طعم آن را دوست ندارند و از همین رو توصیه می‌شود که چنین کسانی از آب چغندر استفاده کنند چرا که طعمی بسیاری لذیذ و گوارا دارد. علاوه بر این، مشاهدات حاکی از این است که در این نوشیدنی مقادیر قابل توجهی از ویتامین A، ویتامین C، آهن، کلسیم، پروتئین، ویتامین B، روی، مس، کولین و سلنیوم یافت می‌شود. اما مهم‌ترین بخش این نوشیدنی که می‌تواند به صورت مؤثری به سلامت شما کمک کند، آنتی اکسیدانی به اسم Betalains است که تنها در چغندر پیدا می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به تبلیغات گسترده، نرخ مصرف آب چغندر افزایش داشته است.

جلوگیری از سرطان

آب چغندر

یکی از تحقیقاتی که در سال 2012 توسط دانشمندان دانشگاه پزشکی بوستون انجام شده نشان می‌دهد که در چغندر دو آنتی اکسیدان بسیار قوی و نادر به اسم‌های بایرین و ولگاکسانتین وجود دارد. همان طور که می دانید مهم‌ترین وظیفه آنتی اکسیدان‌ها در بدن مقابله با رادیکال‌های آزاد می‌باشد. دانشمندان باور دارند که رادیکال‌های آزاد با اکسیده کردن سلول‌های سالم بدن می‌توانند در آن جهش به وجود آورده و بافت‌های سرطانی را تولید کنند. تحقیقات بعدی ثابت کرد که مواد موجود در چغندر می‌توانند به جلوگیری از تشکیل تومور و لوسمی منجر شوند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی